• Lady o Lufsen

    Glad Påsk!

    Ha nu en riktigt härlig påsk!

    Finns det någon med orginella idéer kring firandet i dukning, pyntning eller annat?

    Hur firar ni påsk och vad äter ni?

    /Lady

  • Svar på tråden Glad Påsk!
  • Lady o Lufsen

    ...ingen som har något orginellt att tillföra oss andra annars väldigt traditionella firare av Påsken?

  • Chrisse och Jonas

    Vi är lite amerika influerade i vårt påskfirande för min moster och morbror bodde där i 8 år och tog med sig hem påsktraditionen, så alla barnen går en sväng och sen när de kommer tillbaka så har påskharen varit där och hela trädgården är full med påskägg.. i rabatten, i träd och buskar.. ja lite överallt. Sen får man en liten kass eller korg och så går man runt och tar de äggen som har ens namn på. (Även de vuxna gör detta, finns ägg till alla) Eftersom där är flera ägg till varje person är de ju inte proppfulla men där är godis i alla.. jättekul och nåt som jag älskade som barn och gör fortfarande..

  • Chrisse och Jonas

    Hej, jag igen.. måste även berätta att min M2Bs familj också har en jätterolig påsktradition. Rulla påskägg heter den.
    Alla tar med sig typ 3 inte för dyra saker inslaget i papper. Sen lägger man ut ägg över golvet lite här och där fast inom en bana liksom. Sen lägger man en present bakom varje ägg. Sen turas man om att rulla en peng när för en skärbräda och det ägget man träffar får man presenten bakom. Sen lägger man en ny present där och så är det nästas tur. När man fått sina tre presenter så är man ute.. Superkul..

  • Cantaton

    Vi har väl inget originellt firande, men vi äter alltid avokadogratäng på påsken (som en del av buffén med all annan påskmat), och det är kanske inte helt vanligt

  • anja1661

    vi åker till min farmor, det har vi alltid gjort. där bjuds det på påskbuffè, äggtoddy och massa god fika!
    efteråt letar vi godisfyllda påskägg ute i skogsdungen. det händer att vi inte hittar alla äggen men då kommer de fram året därpå! (japp, det e sant!)

Svar på tråden Glad Påsk!