• Hvidbrud

Vad kan vi hitta på?

Hej!
    Vi är 15 tjejer som ska ut och hippa min b¨stis i Stockholm en lördag i början av maj.
    Vi har planerat allt och hade tänkt gå på spa mallan ca 14.30-17 där hon skulle få massage/bodytreatment. MEN alla ställen är uppbokade eller svindyra!
    Kan någon hjälpa med ett tips på vad vi kan hitta på i det tidsrummet? Själv är jag helt tom på ideer just nu!

• Svar på tråden Vad kan vi hitta på?
  • Aleta

Vad är hon intresserad av?
    Gillar hon matlagning - kontakta en fin restaurang och låt henne jobba i deras kök. (Ni får vänta utanför, men det kan vara kul för henne, fast kanske inte så länge som 2,5 timme.)

Hyr segelbåtar och segla en stund, det finns ju vid en restaurang inne i sta'n.

Åk en tur på Segway runt Djurgården (Upp och ner har tror jag)

• giz83

vad gäller spa behandlingar så kan ni gå till centralbadet...där kan ni gå å bada allihopa, medans hon får behandlingar osv...
    sen kan ni äta en frukost eller lunchbuffe där som e såå underbar.

sen är man så slut efter den stunden så något avslappnat fik eller liknande eller en picknick i det gröna vore också en skön idé. och medans ni är där så kan ni ha lite uppgifter till bruden att göra...ett tips på park är då rålisparken....det är säkert en massa folk där då.
    på kvällar är det ju inte så svårt att hitta på nått...=)

hoppas ni fick lite idéer av det här

• Red Scarlet

Har du kollat Åhléns city? De har spabehandlingar, alla är inte jättedyra. Men det kanske är fullbokat...kolla iaf!

Jag tycker också att ni ska ta en picknick i gräset, eller varför inte köra laserdome eller något? (www.laserdome.se/( Hihi, lite annorlunda. Ni kan kolla om ni kan ta en poledancingklass? Eller gå hem till någon som bor nära och ha ett eget spa hemma? Det är ju billigare och jättemysigt!

• Sandrine78

vill ni att hon ska svettas och ha roligt så skicka henne på en kampsportslektion. Jag fick i uppdrag att komma ner till en kampsportsklubb på min möhippa och träna med en instruktör. Resten av tjejerna kom senare och möte upp mig i lokalen och deltog även i själva passet. Det var kul tills jag fick redan på att jag skulle gå upp några ronder mot instruktören....mmm kul! -trots att instruktören var dubbel så lång.
    Ett tips på vägen...de fanns i City och höll även på med sumobrottning. www.fitnesslab.se var adressen./S

• Hvidbrud

Vi har redan planerat picknick och höjdbanan och karaoke (som blir det pinliga) och middag hemma med god mat sen utgång på kvällen med show. (hoppas att hon INTE är här inne och läser!!)

Jag skulle ge henne behandligen, men vi hittar ingestans att vara... Vad kan man ersätta det med?

• Luucie

Make up av nån frilans artist eller hitta en bra frisör som gör en inpackning och en skön huvudmassage och kanske en fin festuppsättning sen?
    Hyr en massör som kommer hem och ger massage.
    En bra manikyr och fotvård kanske?

Googla på närförorter de flesta tar ju bara 15-20 minuter att nå med t-bana från city. Och allt är inte uppbokat där

• Goody

Jag var på en riktigt kul aktivititet med mitt jobb som nog skulle passa på en möhippa. Vi gjorde ett Mordmysterium (detektivgåta) under en middag. Det höll på i ca. 3 timmar. Det var skitkul och vi har skrattat många gånger efteråt åt kvällen. Alla "spelar" varsin roll och man ska prata med alla för att hitta ledtrådar. Man kan välja både att komma till deras restaurang eller så kommer de hem till er.
    Kolla på www.mordmysterium.se

• giz83
    Goody skrev 2009-04-09 15:54:35 följande:
    Jag var på en riktigt kul aktivititet med mitt jobb som nog skulle passa på en möhippa. Vi gjorde ett Mordmysterium (detektivgåta) under en middag. Det höll på i ca. 3 timmar. Det var skitkul och vi har skrattat många gånger efteråt åt kvällen. Alla "spelar" varsin roll och man ska prata med alla för att hitta ledtrådar. Man kan välja både att komma till deras restaurang eller så kommer de hem till er.Kolla på www.mordmysterium.se
    wow va häftigt!!!
    det vore sååå häftigt att göra nått sånt!!!!!
  • giz83

va synd, men har du kollat centralbadet?
    de har jätte mysiga lokaler...
    ett tips iaf...=)

• Red Scarlet

Kan ni inte ha spa hemma hos någon då?

Jag tycker fortfarande LASERDOME! Det hade vi på en möhippa jag var med på och det var jättekul. Det kostar dessutom inte så mycket. Det tar iof inte 2.5tim men man kan lätt fördriva en timme där iaf, man får duscha efteråt osv.

• Goody

Förväxla inte detta företag med Mordgåtan. De vet jag inget om men de berättade att de kopierat deras upplägg och att de fått negativ respons för att många förväxlade dem.

• Plura1

Titta på www.hittaaktivitet.se där finns massor av aktiviteter i stockholm. Vi planerade hela vår Möhippa utifrån deras tips. Lycka till ,kan för övrigt rekommendera mordgåtan.

• Hemlig2009

Läste om någon möhippa där alla gick på en salsakurs, hade jag tyckt varit kul. Höjdbanan är rätt energikrävande (iaf var mitt tjejgäng helt slut efteråt) så kanske något som bara är kul är att föredra.

• perikorama

Jag fick faktiskt världens roligaste svensexa, vi hade skitkul. Har listat ut att mina lata kompisar anlitade www.irl-games.com...jag skojar inte jag har de lataste kompisarna ni kan tänka er.

Rekommenderas hur som helst!

• AndyP

Vi fick massor av bra tips från www.eventguiden.se, hittade bland annat ett prisvärt SPA i Stockholm som jag har glömt namnet på (är inte från sthlm).

Svar på tråden Vad kan vi hitta på?