• hemling

Vad skriva i festinbjudan?

Vi tänkte gifta oss borgerligt med bara dom närmaste på förmiddagen och sen ha fest för "alla" på kvällen.
    Men hur formulerar man en sån inbjudan?

Hade tänkt nåt sånt här men kom gärna med tips:

"Vi gifter oss i en enkel cermoni med bara vår närmaste familj (datum/juni).

Därefter vill vi gärna att ni kommer och firar (eller festar loss?) med oss på vår bröllopsfest i (plats) kl 17.

Vi bjuder på middagsbuffé och vin/öl/cider till maten

Prylar har vi så vi klarar oss, om någon önskar uppvakta ser vi hellre pengar till vår kommande resa

Osa senast datun/datum"

Tänkte bjuda på två glas samt avec och sen är det bar till självkostnadspris, hur formulerar man det? Och hur lång tid sätter man innan dom ska osa?

Mer som ska stå i inbjudan som jag missat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-09 11:18
    Ser att jag lagt det i en tokig kategori, "inbjudningar" skulle det ju vara...

• Svar på tråden Vad skriva i festinbjudan?
  • Bauti

Iställer för att skriva pengar så skriv bidrag. Låter lite trevligare.

Skriv att den finns en bar till självkostnadspris för den som önskar mer efter middagen.

Osa 1 månad innan. Så har ni tid på er att fixa i lungn och ro.

• hemling

Ja bidrag låter kanske lite trevligare..

Hmm en månad innan, hinner man då? Vi gifter oss i slutet av juni, och jag hade tänkt skicka inbjudningarna nästa vecka och sätta osa-datum nån gång i mitten av april... är det för tidigt?

Vi har småbarn och jag börjar känna mig stressad att fixa färdigt allt så man kan "relaxa" lite på slutet.

• Fru PB
    hemling skrev 2009-04-08 10:28:14 följande:
    Ja bidrag låter kanske lite trevligare..Hmm en månad innan, hinner man då? Vi gifter oss i slutet av juni, och jag hade tänkt skicka inbjudningarna nästa vecka och sätta osa-datum nån gång i mitten av april... är det för tidigt?Vi har småbarn och jag börjar känna mig stressad att fixa färdigt allt så man kan "relaxa" lite på slutet.
    April kan jag tycka är lite tidigt. Har för mig vårt osa var 1,5 månader innan.
    Dagen innan bröllopet fick vi ändå ändra.
    Jag har 3 barn som sprang runt benen på mig.

Oavsett när du har osa så kommer du nog inte att släppa det ändå
  • Fru PB

För låt läste juli....

Nä då är april inte för tidigt om det är mitten/ slutet..
    SORRY!!!

• hemling

Vi är lite sena av oss, men tror inbjudningarna är framme på tisdag, kan man ta sista april då som osa?

Fler synpunkter? Tänkte skriva ut dom ikväll så det är sista chansen för ändringar nu.

Svar på tråden Vad skriva i festinbjudan?