• Bröllop på gång

    Smurf som tema o bordsplacering

    Halloj!
    Jag har för mig jag läste i en tråd någonstans att någon haft smurf som tema på själva bröllopsmiddagen, har för mig att en käck lösning på bordsplaceringen var att jämföra varje gäst med en smurf på ett skojigt sätt... Någon som känner igen detta?
    Jag är själv lite sugen o genomföra nåt i den stilen o skulle gärna vilja ha lite tips...

  • Svar på tråden Smurf som tema o bordsplacering
  • Bluebride

    smurfar börjar bli poppis igen, såg det när jag köpte kläder till min lilla tjej (5 mån korrigerat 2 mån) då de fanns på kläder nu, kul att sånt kommer tillbaka egentligen, jag gillade smurfarna när jag var ca 10 år, tycker de är roliga fortfarande. Framför allt när "Gagge" råkar illa ut osv osv

  • Sebastiána

    Kul med smurftema. Jag skulle gärna ha det som tema för någon annan fest men inte till mitt bröllop. Jag har läst om brudar tidigare som valt Mirandanallar som tema. Varför göra sitt bröllop till ett barnkalas? Det är väl inte fel på dessa teman i sig, men passar kanske bättre till t.ex en 25- eller 30 årsfest.

  • Sebastiána

    Missförstå mig inte...

    Jag ÄLSKAR smurfar och har kvar mina från 80-talet. Och folk får göra som de vill.

  • MV85

    Förstår att det blir dyrt... Med tanke på att en snabb titt på den där sidan avslöjar att de kostar upp mot 160:-/st beroende på vilken man vill ha..!

  • Krystal
    Luucie skrev 2009-04-10 09:53:07 följande:
    ....Vi funderade ett tag på att ha det som caketopper....
    Det har jag tänkt att ha..kolla i mitt galleri
  • Bluebride

    man kan fortfarande ha smurftema, det är bara att man fixar dem i papp istället.

    Vi tänkte ha mirandanallar, men sen en idiot sålde min samling, så kan jag inte se dem längre.

  • emmibob
    Bluebride skrev 2009-05-27 10:33:44 följande:
    Vi tänkte ha mirandanallar, men sen en idiot sålde min samling, så kan jag inte se dem längre.
    Va??? Vem säljer någon annans samling, hur går det till?

    kanske lite OT men jag har funderat på caketopper som en galning ett bra tag. Nu när jag läste den här tråden gick det upp ett ljus för mig, självklar ska jag använda mig av Barbapapa och barbamamafigurer min sambo fått av mig som "skämtkärlekspresent"!!!
  • emmibob
    Krystal skrev 2009-05-27 10:30:23 följande:
    Det har jag tänkt att ha..kolla i mitt galleri
    Toppensöt caketopper
  • Bluebride

    man bor hos idioterna sen får man inte med sig all packning då behåller de grejerna och säljer dem, ger bort eller kastar. Mitt fotoalbum på mig som barn är väck pga den där kärringen... *storgråter*

    Jag ska ha snäcktema


    emmibob skrev 2009-05-27 10:50:14 följande:
    Va??? Vem säljer någon annans samling, hur går det till?kanske lite OT men jag har funderat på caketopper som en galning ett bra tag. Nu när jag läste den här tråden gick det upp ett ljus för mig, självklar ska jag använda mig av Barbapapa och barbamamafigurer min sambo fått av mig som "skämtkärlekspresent"!!!
  • emmibob

    ojojoj du verkar inte alls må så bra, skickar kramar till dig!

  • Bluebride

    nä kärringen e polisanmäldmen polisen bryr sig ju inte, den kärringen e sjuk i huvet.

  • Emelieca

    Finns en del på tradera att köpa såg jag, fast folk värkar bjuda rätt högt på de ovanliga.

  • Sebastiána
    Bluebride skrev 2009-05-27 10:33:44 följande:
    man kan fortfarande ha smurftema, det är bara att man fixar dem i papp istället. Vi tänkte ha mirandanallar, men sen en idiot sålde min samling, så kan jag inte se dem längre.
    Jättebra idé. Och blå servetter är ju lätt som en plätt att fixa... och tårtan kan ju ha blå sugarpaste med ett smurfbrudpar.

    Hihi..."Tager du denna smurf att smurfa i nöd och lust?"

    Smurfa på!
Svar på tråden Smurf som tema o bordsplacering