• 28 Aug

    Bestäm mitt datum snälla

    Nu är det bestämt att vi tar december i år. Frågan är då 5/12 eller 19/12.

    Den 19e känns mer säkert för snö och vinterkänsla men 5e är inte för nära jul och kanske lättare för folk att komma som inte bor i sverige med tanke på kostnader?

    Vilket skulle ni valt. Behöver snabba svar för måste boka lokalen idag

  • Svar på tråden Bestäm mitt datum snälla
  • nni

    Den 19:e. Det e ju extra mysigt nära jul och det e ju inte på själva juldagarna så...

  • MilaPila

    Om jag hade haft valet så hade jag tagit den 5/12, av den anledningen att dagarna strax innan jul brukar vara väldigt stressiga. Är det dessutom viktigt att gäster från utlandet kommer så kan det nog vara klokt att ta bröllopet tidigare i december.

  • Snufflan

    Kör på den 19:e, tror inte det är några problem med att det är nära julafton. Min farmor och farfar gifte sig på nyårsafton och det gick så bra så.

  • lottis77

    Mysigt att ha en egen dag inte alldeles vid jul, jag röstar för den 5/12!

  • nni

    Eller 12:e, halvvägs till julafton den månaden och dagen innan Lucia... Nä men kör på magkänslan, när vill NI gifta ER helst?

  • ElinPierre

    Jag röstar på den 5! Skulle inte vilja "vara tvungen" att åka på bröllop så nära jul. Är ändå totalt slut efter annandagen pga av allt flängnde hit och dit...

  • passionsblomman

    För egen del hade jag aldrig kunnat komma iväg på bröllop den 19/12
    Jag tror det gäller de flesta som jobbar inom handeln, men i blomsterbranschen står vi dygnet runt då och dessutom ska man fixa sin jul...men det där beror ju på hur folk i ens krets arbetar och lever. Men i min värld är det mer hysteriskt ju närmre julen det kommer.

  • paulaner

    Jag hade valt 5:e december, helt klart. Folk brukar vara så himla stressade där precis innan jul!

  • kärleken är evig

    varför har du valt 5 och 19?, jag röstar i så fall på 5e.19 blir för stressigt innan jul,jag vet inte var du bor men här på västkusten har vi inte haft snö juletid de senaste åren.

  • anja1661

    jag hade valt den 5e av de två datumen. 19e e för nära jul!
    men varför inte i januari när julstressen är över? då e det ju ännu större chans till snö!

  • 28 Aug

    Är de två datumen vår lokal är ledig än på

    Bor i sthlm och vi brukar inte heller få snö förrän efter jul oftast sista åren. Kan komma lite i nov-dec skiftet

  • TinaE

    5:e, så det blir lite mer eget att fira sen, så det inte krockar med julstressen i ert firande av årsdagar sen

Svar på tråden Bestäm mitt datum snälla