• MysanX

Saker/pyssel på festen

Hej.

JAg skulle behöva lite tips på roliga saker man kan ha på bröllopsfesten för att göra det mer personligt.
    Hittills har jag tänkt på servetter med våra namn på. dock kommer dom ligga vid baren efteråt och inte vid bordet. Sen har jag köpt kuddar som jag ska trycka våra namn på. Men jag vill ha mer förslag....

• Svar på tråden Saker/pyssel på festen
  • Hofsan

Vårt innehåll i festhäftet var väldigt uppskattat, särskilt gästpresentationen med en bild på alla gästerna och en kändis bredvid som de liknar.
    Ljusen vi hade var också personliga som jag pysslat med själv. Finns bilder i mitt galleri om du vill se.

• Villesmamma

Jag ska ha tändsticksaskar med texten " a perfect match" på framsidan och våra namn och datum på baksidan.
    Tänkte ha en Toa korg med lila tofflor, plåster, tamponger, hårspray, alvedon, läppglans mm.
    Cigarrer med en lapp runt med vårt namn och datum på vid baren.
    Vi ska ha ballong uppsläpp när vi anländer till lokalen.

• MysanX

Hofsan....Hur gjorde ni ljusen med ert monogram på? Det verkar lite skoj!

• Hofsan
    MysanX skrev 2009-03-24 19:29:09 följande:
    Hofsan....Hur gjorde ni ljusen med ert monogram på? Det verkar lite skoj!
    Man skriver ut sin bild på silkespapper(som man först måste klistra på ett vanligt A4) därefter tar man bort silkespappret och klipper ut sin bild och värmer fast det med en varm sked.
  • Luucie
    Villesmamma skrev 2009-03-24 19:19:29 följande:
    Jag ska ha tändsticksaskar med texten " a perfect match" på framsidan och våra namn och datum på baksidan.Tänkte ha en Toa korg med lila tofflor, plåster, tamponger, hårspray, alvedon, läppglans mm.Cigarrer med en lapp runt med vårt namn och datum på vid baren.Vi ska ha ballong uppsläpp när vi anländer till lokalen.
    Jag tänkte bara fråga..det låter som bra idéer men de lila tofflorna...vem ska ha dem?
  • Kisseh

Jag var på ett bröllop där dom hade satt upp en tom duk på ett stafli och färger och penslar så hade någon målat en vas på och så fick alla gäster måla dit varsin blomma. Det blev ett trevlig minne sen =)

• DanKat

Vi (eller jag rättare sagt ) gör t.ex. egna servettringar och matchande löpare. Håller även på med att göra små askar av bokbindarkartong som vi ska ha lite godis i till varje gäst och en liten namnlapp på, så det fungerar som bordsplacering (har bilder på både servettringarna och askarna i vårt galleri). Sedan ska jag ha en stor anslagstavla som jag klär in med fint tyg och lite murgröna runtom som blir som en bordsplaceringstavla.

• Villesmamma

Luucie
    jag ska ha tofflorna ifall jag eller någon annan får ont i fötterna:)
    Varit på många bröllop där man sen står barfota på dansgolvet. Bara en rolig detalj. Har bara köpt 6 par.

• Luucie
    Villesmamma skrev 2009-04-02 14:10:03 följande:
    Luuciejag ska ha tofflorna ifall jag eller någon annan får ont i fötterna:)Varit på många bröllop där man sen står barfota på dansgolvet. Bara en rolig detalj. Har bara köpt 6 par.
    Haha det var ju en jättebra grej! Och du har så rätt...ont i fötterna är det alltid någon som får...känner igen mig Och ett par tofflor hade man uppskattat både en och två ggr!
Svar på tråden Saker/pyssel på festen