festlokar skara
Är det någon som kan rekommender festlokal i skara med omnejd? Med plats för ca 100 gäster
Är det någon som kan rekommender festlokal i skara med omnejd? Med plats för ca 100 gäster
Hej!
Trevligt att höra att fler ska gifta sig i Skara =)
Vi gifter oss nu i juni, är ca 80 pers och skall ha festen på Kråks Värdshus. De har plats för upp till 150 pers, se hemsida: www.kraksvardshus.se. Tar ca 500-700/kuvert tror jag, inklusive dukning, 3-rätters, vin etc. Skall dit och diskutera detaljer i helgen...
Annars kan su ju kolla på Götala Herrgård (www.gotalaherrgard.se/) eller stadshotellet?
Lycka till!
Spontana förslag (finns säkert fler om man granskar närmare):
Kråks
Flämslätt
Lundsbrunn
Götala herrgård
Finns ett antal bygdegårdar också, t.ex. Skånings-Åsaka. Även Lundsbrunn har en bygdegård. Ljungstorp bygdegård har jag också i bakhuvudet...
Stadt kanske har någon lokal för uthyrning?
Ljungstorps är fin. Högt i tak och ljus.
Varnhems församlingshem.
SLU:s Smedjan ska visst också vara fin.
Nu kommer jag inte på namnet men vid Hornborgasjön närmare Broddetorps finns en jättefin lokal..-hm.....jo, Bolum konferens. Har varit på bröllop där!
Cesarstugan i Östra Tunhem
Jag vill ha tag i en annorlunda lokal. Vi har varit på ett bröllop där middagen var där traktorn och sånt tidigare stått tyg en maskinhall i ladugården och ovanpå hade de en loge där dansen var. Jättepersonligt!
Vet ni någon loge, maskinhall på landet eller annan mer personlig lokal som man kan ha fest i?
Nu är ju den här tråden ganska gammal.. men om någon, som jag, letar efter tips så är mitt Brunsbo Gästgifveri, ca 4km utanför Skara. Jättefin gammal biskopsgård med anor från medeltiden, genuint inredd och med väldigt bra mat :)