• EhjärtarE

Vigselring vid fotograferandet?

Hur ska ni andra som fotar innan vigseln göra med vigselringen? Ska man ha den på sig även om man inte är gift? Eller ska man skita i det? Är det ingenting man tänker på?

Jag vill gärna ha lite fina bilder på ringen och vi ska bara fotograferas innan. Hur ska man göra? Tänk om ringen blir smutsig?

Haha, jag har många frågor! Hur har ni tänkt? Är det någon som har tänkt?

• Svar på tråden Vigselring vid fotograferandet?
  • Svanboet

Jag tror att många har ringen på sig under fotograferingen och tar sedan av den igen. Så smutisig blir den väl itne av "vanlig" fotografering?

• Heloise

vi ska fotas innan och kommer ha den på, iaf på ett par kort

• Red Scarlet

Vi fotar oss precis innan vigseln och jag tänker ha den på mig även om jag inte är gift, kommer att känna mig som det ändå när vi fotas och vill jättegärna ha med de fina ringarna på korten vi tar.

Hur ska den kunna bli smutsig? Då får du väl skölja av den i vatten? Tror det är viktigast att ringen inte är smutsig när ni väl tar fina kort med fotografen, om den sedan skulle blivit dammig eller något (fattar inte hur menmen) syns det ju inte på håll så då kan man ju gå och tvätta av den. Den går ju inte sönder för att man lägger den på en sten eller i gräset etc ;)

• Hemlig2009

Jag kommer helt klart ha ringen på mig.

Jag förstår inte heller hur ringen ska kunna bli smutsig.

• 4ever2

med smutsig menar du fingeravtryck mm va? Ha på den under fotograferingen och polera den lite innan vigseln....

• EhjärtarE
    4ever2 skrev 2009-03-20 14:32:04 följande:
    med smutsig menar du fingeravtryck mm va? Ha på den under fotograferingen och polera den lite innan vigseln....
    Ja precis, glansen försvinner ju väldigt fort. Jag har lite dåliga erfarneheter eftersom vi var i grekland när vi förlovade oss, de blev jätterepiga jättefort!
  • Lissdaniels

Mamma blev lite upprörd när jag sa att vi skulle ha vigselringarna på oss under fotograferingen "för det kan vi ju inte för då vi ju inte gifta än". Men efter att ha förklarat att bilderna faktiskt symbolierar vår dag som när vi blev man och fru så köpte hon resonemanget att vi även vill ha våra ringar som kommer att symbolisera vår kärlek och äktenskap me dpå bilderna.

Skulle ringarna få fingervatryck på sig så spelar inte det någon roll för man kommer ändå båda två hålla i dem i kyrkan (vet inte hur de gör borgligt?) och prästen ska hålla i dem och välsigna dem. Finger avtryck kommer det att bli ändå under vigseln är min poäng.

Repor och glans som försvinner är nog ingen större risk den timme man fotograferas.

6 juni - när 2 blir 1
  • Corona

Det är så bra på BT för det är alltid någon som har samma funderingar som en själv Har också precis börjat fundera på detta. Jag har bestämt mig för att ha min ring på mig, för om handen kommer att synas tydligt på bild så vill jag verkligen att ringen ska vara med. Har blivit rena ringnarcissisten, tar fram den varje kväll och tänker på vilken tur jag har som kommer att få ha världens vackraste vigselring på mig Vadå självupptagen, hehe!

• gotlandsulrika

Vi fotar innan och ringen ska självklart vara med :)

• jos79

Vi ska fotograferas innan vigseln, och självklart kommer jag att ha min ring på mig! Sen åker den tillbax i asken tills själva vigseln...

• Lajsan

Vi hade ringarna med, fotografen påminde oss att INTE glömma att ta me dom till fotgraferingen.

Svar på tråden Vigselring vid fotograferandet?