• Eela

    Tema "häst"

    Efter 15 år tillsammans ska vi nu äntligen gifta oss. Hela familjens intresse är hästar och då framförallt avel.

    Vårat tema på bröllopet skall alltså vara "häst" men inte western eller likande utan mer sago/häst.

    Nu vill jag ha tips och ideer som ni kan kommma på! Vi vill ha tips om allt från klädsel,dukning, dekoration till val av plats mm, ja allt faktiskt.

    Bröllopet skall vara i augusti i år.

  • Svar på tråden Tema "häst"
  • Superälsklingen

    hmm... det var lite lurigt. har ni några grundtankar? vad tänker ni när ni tänker "tema häst"?

    när du säger sago/häst tänker jag på barbie hästar. kanske något man kan dekorera med?

  • Eela

    Vi tänker mer trollsk stämning. Det är kanske mer rätt än sagor.

    Vi vill ha med våra egna hästar en tanke är att sambon och barnen åker häst och vagn efter barnens ponnyer (tvåspann) till vigseln och jag rider på våran hingst. ????

    Sen tänker jag mig, mossa, sten, levande ljus, dimmma ..... men vill få in hästarna på fler sätt. Kanske dokorera med blommor i hästskoform??

  • 27juni2009

    kan ni inte använda hästskor på någt vis i dekorationen?

  • Blivande mrs walker

    Jo, hästskoform och hästskor överhuvudtaget är det första jag kommer att tänka på. Kanske man kunde lägga ut hästskor bland blommor och ljus på borden?
    Kanske någon hästinspirerad lek, som att två personer sitter på sadlar på något slags "bom" och försöker välta varandra?
    Och varför inte my little ponies på tårtan?!

  • ElevenSeven

    Spännande tema! Hur ska du ha håret? Du kan ju ha bast eller va d heter som man flätar i tagel med.

  • ElinPierre


    Blivande mrs walker skrev 2009-03-17 20:14:06 följande:
    Eller hästsvans...
  • clakar

    Varför inte göra placeringskorten på använda hästskor? spraya med guldfärg och skriv med svart penna.

    Göra en tipspromenad baserad på hästfrågor, eller annan typ av tävling. Kanske vem som sätter ihop ett träns snabbast?

    bröllopstårtan är det ju bara att "go crazy" på.

    morötter som snacks?

    havre är ju fint att pynta med också (se upp för allergiker!)Eller varför inte ha havre i buketten?

    ha ett hästlexikon (i festprogramen) med uttryck som sägs på ridbanan, hitta på egna översättningar.

    Oj, jag vet inte ens om detta är genomförbart, men det kanske hjälper dig i tankväg iaf

  • ElinPierre

    Sagor och hästar- då är ju enhörningen en självklar detalj (för mig.. ) men.. hmmm.. HUR?

    Man kan ju försöka hitta själv "hornet" att dekorera med.. Kanske finns det stearinljus eller blockljus i "spiral" form?

    Sen kanske det finns en bild på en enhörning i skogsmiljö som ni kan göra affischer av och hänga upp med snyggt mellanrum...

    tecknahastar.blogspot.com/2007/03/enhrning.html

    (söker på google medans jag skriver!)

    Hittade pyramidljus i alla fall!
    images.google.se/imgres&imgrefurl=www.vio.se/c_specialljus.html&usg=__NuauD6YDkQNXCDQQRHImHu-44uI=&h=146&w=150&sz=23&hl=sv&start=65&um=1&tbnid=gbAkBD9Q-qhhTM:&tbnh=93&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dspiralljus%26ndsp%3D20%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26sa%3DN%26start%3D60%26um%3D1

    Och ett spiralljus.. Inte så snygg färg kanske men..

  • SagansMamma

    Ååååh blir alldeles glad av att bara läs allt i tråden... Det skulle verkligen kunna bli ett riktigt mysbröllop, så personligt och så jäkla FINT!!! Hur går planeringen? Blir nyfiken :)

Svar på tråden Tema "häst"