• SnartFruLycklig

Brudbukett

Vilka blommor passar i en brudbukett?
    Jag har 1000 kronor att lägga på buketten enligt min lilla budget.
    Jag är dålig på det där, blir ju inte bra om man tex kommer med typiska begravningsblommor haha.

• Svar på tråden Brudbukett
  • didis

Jag hade heller ingen koll alls! Hela buketten överlät jag till en florist (Passionsblomman här på BT) med direktiven "vita blommor, lite grönt och gärna lite guld".

En knapp timme före vigseln såg jag buketten för första gången och blev helt förälskad! Den är lite annorlunda, titta gärna i galleriet.

Så skaffa en duktig florist, är mitt tips!

• SnartFruLycklig

jättevacker var den :)
    Ja en duktig florist kan ju vara en fördel.

• linalinneaselma

hejsan!!!
    jag gifte mig igår, o våran buget var inte den bästa. men min bukett kostade mig 600 kr o jag tycker om den jätte mycket. finns bild i mitt galleri.
    någon som vet om de är fint att torka en sådan bukett??

• fru AM
    linalinneaselma skrev 2009-03-16 10:40:16 följande:
    hejsan!!!jag gifte mig igår, o våran buget var inte den bästa. men min bukett kostade mig 600 kr o jag tycker om den jätte mycket. finns bild i mitt galleri. någon som vet om de är fint att torka en sådan bukett??
    Grattis till bröllopet!
    Om jag var du skulle jag istället för att torka buketten ta riktigt fina foton på den - i dagsljus. Och sedan låta förstora upp dem, rama in och hänga upp. Precis så gjorde jag. Gamla buketter i torkat skick är sällan kul att titta på
  • passionsblomman

Nej, den är inte lämplig att torka tyvärr, ta bra bilder som fru AM tipsade om istället!

Grattis förresten!

linalinneaselma skrev 2009-03-16 10:40:16 följande:
    hejsan!!!jag gifte mig igår, o våran buget var inte den bästa. men min bukett kostade mig 600 kr o jag tycker om den jätte mycket. finns bild i mitt galleri. någon som vet om de är fint att torka en sådan bukett??
  • passionsblomman

TS: Gå till en florist som är lyhlrd och yrkeskunnig. Har ni en bra kommunikation och hon bra kunskaper ska det kunna bli jättebra. Berätta din budget och lite vad du gillar i färger och så, utifrån det får hon ge förslag helt enkelt.

• passionsblomman

Glömde en viktig sak: DET FINNS INGA BEGRAVNINGSBLOMMOR!!!!!
    Vanligaste blomman på begravning är Ros....ingen skulle väl säga att det är en begravningsblomma?

• Pärlan2009

Åh, vad smart!! Det passar mig utmärkt. Jag har inte ens tänkt tanken men självklart ska jag fixa så vi förstorar ngt sådant kort!

Tack snälla för tipset!

fru AM skrev 2009-03-16 16:11:43 följande:

Grattis till bröllopet!Om jag var du skulle jag istället för att torka buketten ta riktigt fina foton på den - i dagsljus. Och sedan låta förstora upp dem, rama in och hänga upp. Precis så gjorde jag. Gamla buketter i torkat skick är sällan kul att titta på
  • linalinneaselma

tack allihop. ja förstora ett foto kan jag ju göra

Svar på tråden Brudbukett