Jag har varit på vigslar i både små kyrkor och kapell, och utrymmet har aldrig känts som ett problem. Solisten står inte i led med er och tärna + marskalk, utan "mellan" er och församlingen, fast vid väggen så att alla ser. Jag har någon gång sjungit längst bak i kapellet när det varit litet, men då har det varit ett kapell där stolarna varit riktade mot mittgången och inte framåt, i något fall har jag stått på läktaren o.s.v. Det går alltid att lösa! Det svåra har snarare varit instrumenten - var ett piano får plats. Har ett piano inte fått plats har jag tagit med gitarrist, och då har vi bara fått stå på var sin sida om brudparet helt enkelt (om vi inte fått plats bredvid varandra).
Det blir ofta väldigt familjärt och avspänt i de små lokalerna, har jag upplevt det.
BladEkström skrev 2009-03-16 07:58:35 följande:
Någon som har erfarenhet av vigsel i en mindre kyrka. Vi har hittat kyrkan vi vill gifta oss i och den är verkligen inte superliten men är ganska smal och så. Vi kommer att ha en marschalk och en tärna och kanske någon som sjunger så det är inte jättemånga men lite oroande.