• RhjärtaJ

hur lång tid efter vigseln åker ni på bröllopsresa?

Vi kollar på bröllopsresa och har två alternativ just nu. Antingen åker vi dagen efter, vilket betyder att vi måste ta en taxi till stationen 8.30 på morgonen.
    Det är ju härligt att komma iväg på resan, men man undrar om det blir stressigt.

Det andra alternativet är att åka på tisdagen efter (bröllopet är lördagen innan)
    Vad skulle ni föredra??

• Svar på tråden hur lång tid efter vigseln åker ni på bröllopsresa?
  • MulleNuh

spääääännandeee!!!

feministbrud skrev 2009-03-19 09:52:26 följande:
    Vi åker nästa fredag och gifte oss 9/8. Det behövdes sparas mer pengar
  • söderlund

Vi kommer att åka på en billigare resa tisdagen efter bröllopet, känns skönt att ha någon dag emellan. Sedan tar vi den "rikiga" bröllopsresan i vinter, vi behöver spara pengar till den.

• Toblerone

Jag hade åkt dagen efter. Mysa och "ta det lugnt" efter bröllopet är ju det smekmånaden är till för.

Vi kommer dock åka i augusti/september eftersom jag kommer att jobba hela sommaren.

• MulleNuh

Precis som vi!!

Åker "bara" på en finare kryssning på tisdagen efter bröllopet.. Ryssland och Tallin. Blir borta i 5 dagar..
    Sen åker vi på en stor resta i typ okt/nov.

söderlund skrev 2009-03-19 10:42:02 följande:
    Vi kommer att åka på en billigare resa tisdagen efter bröllopet, känns skönt att ha någon dag emellan. Sedan tar vi den "rikiga" bröllopsresan i vinter, vi behöver spara pengar till den.
  • LB5

Härligt! Vart ska ni åka?

feministbrud skrev 2009-03-19 09:52:26 följande:
    Vi åker nästa fredag och gifte oss 9/8. Det behövdes sparas mer pengar
  • feministbrud

Jaaaaaaa! Jag längtar så att jag håller på att dö!

Ska också säga att vi åkte till landet ensamma måndagen efter vigseln.

MulleNuh skrev 2009-03-19 10:40:00 följande:
    spääääännandeee!!!
  • MulleNuh
    Nej dö inte.. Då missar du resan jue!!
    feministbrud skrev 2009-03-19 10:48:52 följande:
    Jaaaaaaa! Jag längtar så att jag håller på att dö!Ska också säga att vi åkte till landet ensamma måndagen efter vigseln.
  • feministbrud

Helt sant. Det är ju onödigt.

MulleNuh skrev 2009-03-19 10:55:59 följande:
    Nej dö inte.. Då missar du resan jue!!
  • MulleNuh

helt onödigt ja...

feministbrud skrev 2009-03-19 13:08:03 följande:
    Helt sant. Det är ju onödigt.
  • Fenixx

vi kommer åka en månad efter bröllopet.

• Sofinka

Vi kommer åka några dagar efter bröllopet, så snart som möjligt efteråt alltså. Dock är det inte jätteenkelt att hitta schyssta destinationer i början av sept, då det tydligen är regnperiod/orkansäsong på ganska många stället runt om just då. Det lutar dock åt Malaysia.

• Hubba

Vi kommer att åka på tisdagen eller onsdagen efter bröllopet...
    Det har alltid varit ett av mina krav för bröllop... jag vill iväg på bröllopsresa i anslutning till bröllopet...

• T0612

vi åker dagen efter är det tänkt

• Birana

Jag tycker också att det är kul att åka i anslutning till resan. Då är allt mellan 1-2 veckor nära tycker jag men jag skulle gärna vilja åka en dag senare. Antingen på kvällen dagen efter eller på morgonen efter en dag. Stressa vill man ju absolut inte men man vill ju bara vara nerpackad o klar efter bröllopet!!! Jag vet inte alls hur vi ska göra eftersom vår resa kommer att kosta och vi vet inte hur vi ska göra med min son som börjar skolan då, men jag har tagit semester tre veckor efter bröllopet.

• Red Scarlet

Vi åker på kvällen dagen efter bröllopet.. annars hade vi fått vänta en vecka extra och det hade blivit fler semesterdagar att ta osv..så det blir bra! Känns (än så länge) bara superskönt att få åka iväg så nära i anslutning.. det enda vi försöker tänka på är att ha packat i tid och lämnat tillbaka frack och andra grejer som måste fixas EFTER bröllopet. Men vi åker ju som sagt halv elva på kvällen så har hela eftermiddagen på söndagen på oss att fixa. Jag förstår att det kan kännas lite stressigt att åka på mogonen efter vigseln, men har ni allt ordnat är det ju ingen fara...sova kan man göra på flyget/tåget!

Men hade jag bara haft de två alternativen att välja på (söndag morgon vs. tisdag) hade jag åkt på tisdagen. :7

Svar på tråden hur lång tid efter vigseln åker ni på bröllopsresa?