Hur placerar ni era föräldrar som är skilda och omgifta?
Kommer ni placera era föräldrars respektive längst ut på varje kant vid honnörsbordet eller hur kommer ni placera dom?
Kommer ni placera era föräldrars respektive längst ut på varje kant vid honnörsbordet eller hur kommer ni placera dom?
Jag personligen hade valt att placera föräldranas nya ibland övriga gäster.
Jag ska med placera deras nya ibland övriga gäster
Jag sätter mamma o pappa vid honör... sen får nya respektive o familj sitta bland de vanliga gästerna....
Http://turbojennys.blogg.se
Jag satte mamma och hennes sambo vi honnörsbordet (henne bredvid maken, hennes sambo bredvid mig) och pappa och hans fru fick sitta på en av tungorna, längst upp mot honnörsbordet.
Men om som i mitt fall då, min mammas make, har varit med mig och tagit hand om mig som sin egna dotter i 11 år då?
sambons föräldrars nya kommer placeras på ett av dem vanliga borden ihop med gäster i samma åldersklass.
Det fina med etikettsregler är att om man känner till reglerna så kan man också bryta dem. Vi kommer i det närmaste frångå bordsplacering helt och hållet. Det är jag och min blivande som sitter tillsammans. Övriga placerar sig där de känner för.
Har din riktiga pappa varit där också, samtidigt som din mammas make? Om han inte har det kan du ju göra som jag gjorde - sätta mammas make bredvid dig.
Vi sätter mina föräldrars sambor vid honnörsbordet, tillsammans med min fästmans morföräldrar
Vi sitter på honören med våra syskon och respektive, alla äldre gäster sitter tillsammans vid ett långbord, och där har vi blandat upp dem. Vi har inga av alla föräldrar som är dirket osams med varndra...
Jag har också samma dilema där jag har svårt att skilja på biologiska och bonusföräldrar... Därför valde vi bort föräldrar helt vid honörsbordet för att ingen skulle bli sårad....
Blod går först på honnören, traditionellt sett. Men om någon tex har spelat rollen som pappa under många år skall han förståss placeras på honnören också/istället.
Han som är min "pappa" sedan jag var 6 år och är morfar för barnen placerades som "brudens far" medan min biologiska pappa fick en hedrande plats nära honnörsbordet så jag kunde prata med honom.
Nya respektive till föräldrarna har man ingen anledning att sätta på honnören om man inte vill markera att "du betyder lika mycket för mig som min mamma" för då skall man förståss göra det.
Min mamma og hennes nye mann sitter vid honørsbordet. Min bestefar sitter ved siden av meg. Min pappa og hans sambo sitter med resten av gjestene...
Jo det kommer han att vara. haha
Men det ska nog gå bra, men det är ju bra att veta hur andra har gjort/ska göra.
Dilemma dilemma! Och det är ju inte roligt att favorisera någon förälder mer heller :/ Jag tror det kommer att bli ett skilt bord med föräldrar, syskon och äldre (morfar, mormor, mormorsmor och farmor), eftersom jag också har skilda föräldrar med nya respektive och deras barn.
Ja ATT han KOMMER att vara där fattade jag också Men jag menade om båda har varit lika delaktiga i ditt liv...
Hahah, så knas det kan bli! haha
Hm, alltså Ja och Nej på samma gång.
Har bott hos honom men med åren blev det mindre och mindre och tillslut var vi bara hemma hos min mamma och hennes man då.
Nu för tiden bor jag ju inte hemma, men jag träffar ju min mammas man tio gånger mer än min riktiga pappa.
I mitt fall så skulle min pappa få ge plats åt min styvfar vid honören. men samtidigt känns det väldigt utpekande mot min pappa som inte alltid haft det så lätt att vara lika delaktig i mitt liv därför valde jag bort båda... Min pappa behöver inte utpekas som en sämre far på min bröllopsdag. Att blod går före vatten är en bra tanke men så vill man kanske inte ha ändå..
Låter som vi har ungefär samma situation. Men av respekt till min pappa sitter han bredvid mig och sedan min blivandes mamma och sedan min mammas man. Han har varit som en pappa för mig sedan 1989 så känns självklart att han skulle sitta där. Min pappa är gift med en thailändska sedan ett år och henne har jag känt sedan de gifte sig. Hon får sitta ute bland gästerna.