• Fjällbruttan

Egan inbjudningskort....

Hallå!

Är det nån som har låtit trycka upp egna inbjudningskort (såklart att det är..) fast lite mer speciella, eller vad man ska kalla det.

vi vill ha ett kort med ett foto på framsidan+texten inbjudan, inuti kortet står själva detaljerna (tid pats etc) och på baksidan några rader med viktigt info för de som behöver boende etc.

Någon som gjort nåt liknande och vad fick ni betala??
    Vår offert är på 82:- kortet ink moms....
    Liiite dyrt tycker jag!

Får nog ta och beställa nåt färdigt snyggt på nätet istället...

• Svar på tråden Egan inbjudningskort....
  • konstigabaralillajag

Fast kan ni inte göra det själva? Låter ju inte så jätteavancerat. Tycker 82:- låter lite väl dyrt för ett kort, det blir en hel del om man är ngr stycken.

Om du har tillgång till skrivare och köper papper så kan jag fixa det i datorn åt er och maila över filen... Om ni vill ha hjälp :)

• Tizzeltazz

eventuellt, beroende på hur ni vill ha det, kan ni beställa från vistaprint. Man kan välja till finare papper (ex linneblandningar och så) och man kan klippa och klistra i layouten som man vill.

• Fjällbruttan

Tack så jättemycket för erbjudandet konstigabaralillajag (jisses vad långt det var ) jag hade gärna tagit det erbjudandet men älskling ville ha korten tryckta...
    Så nu ska hans föräldrar betala..haha.. så då kan det få kosta!
    De är emot bröllopet... i alla fall hans pappa som är en surgubbe! Han var vänlig nog att kläcka ur sig inför sin fru sen 50 år att han minsann aldrig skulle gift sig om han var ung nu... stackars frun!

Tizzeltazz, jag har också varit på kortdesign, de har jättefina kort, ert var underbart vackert!

• Anna Panna

Vad kostar det att köpa färdiga kort (ungefär)?? Var iväg och tittade på saker för att göra egna kort igår och det drar ju iväg det också så skulle vara kul att ha en ide av vad det skulle kosta att beställa färdigt och jämföra

• Tizzeltazz
    Fjällbruttan skrev 2009-03-13 08:54:52 följande:
    Tizzeltazz, jag har också varit på kortdesign, de har jättefina kort, ert var underbart vackert!
    tack, vi blev jättenöjda! Vi fick ett provkort hemskickat gratis först så vi kunde se hur kortet såg ut och sen beställde vi.

vi hade dock bara tre saker på insidan av kortet - en webbadress (www.[vårt efternamn].nu) och så kontaktinfo: mitt namn och mobilnummer och hans namn och mobilnummer...

på hemsidan hade vi all info tex en sida om vart vi skulle gifta oss, en om restaurangen, en med förslag på resvägar, gästbok osv.
  • Miss Moneypenny

Vi gjorde våra själva och lämnade in till tryckeri www.vistaprint.se

Man hade ju så klart kunnat skriva ut dem själv men vi har ingen färgskrivare.. Vi betalade ungefär 10 kr per kort tror jag. Bild finns i galleriet.

• Miss Moneypenny

Jag tror att det kostar ungefär 15-25 kr per kort på typ Calligraphen och Kortdesign. Eller? Har sett kort för 10 kr någonstans också.

Anna Panna skrev 2009-03-13 09:08:53 följande:

Vad kostar det att köpa färdiga kort (ungefär)?? Var iväg och tittade på saker för att göra egna kort igår och det drar ju iväg det också så skulle vara kul att ha en ide av vad det skulle kosta att beställa färdigt och jämföra
Svar på tråden Egan inbjudningskort....