• Lillan90

    öma bröst och ingen mens?

    Hej hopp!
    är det normalt att inte haft mens på 48 dagar?? och har börjat öma i bröstvåtorna nu.

    tacksam för alla svar :)

  • Svar på tråden öma bröst och ingen mens?
  • Lady o Lufsen

    Det beror på hur din menscykel ser ut vanligtvis...

    Utebliven mens och ömma bröst KAN vara ett tecken på graviditet...men det finns säkert andra anledningar också så gör ett test.

  • TinkerBelle

    Svårt att säga vad som är normalt eftersom det finns dem som har VÄLDIGT oregelbunden mens.

    Om du har bantat kraftigt kan kroppen säga ifrån och mensen slutar.
    Fast eftersom du upplever att du har öma bröst kanske du ska kolla? Så kila ner till Apoteket och köp en "gravid sticka".

  • Lillan90

    melonbuske skrev 2009-03-12 22:06:37 följande:


    har du kollat om du är gravid??
    Hej :) ja för ca4 veckor sedan och då visade sig att jag inte va det men kan jag ha kollat mig för tidigt?
  • DanKat
    TinkerBelle skrev 2009-03-12 22:12:23 följande:
    Så kila ner till Apoteket och köp en "gravid sticka".
    Hehe, en gravid sticka blir nog svår att hitta, däremot kanske en gravidsticka
  • Luucie
    Lillan90 skrev 2009-03-12 22:13:26 följande:
    melonbuske skrev 2009-03-12 22:06:37 följande:
    Hej :) ja för ca4 veckor sedan och då visade sig att jag inte va det men kan jag ha kollat mig för tidigt?
    Kanske...kolla igen!
  • Luucie
    DanKat skrev 2009-03-12 22:15:20 följande:
    Hehe, en gravid sticka blir nog svår att hitta, däremot kanske en gravidsticka
  • melonbuske

    beror ju på hur lång tid innan du testade dig som du hade sex... man ska ju vänta typ 2 veckor eller så. annars kan det bara vara att din mens fått för sig att hoppa över en månad, det händer faktiskt även om man i vanliga fall har väldigt regelbunden menscykel. så antingen testa dig igen, eller vänta ett tag till. har den inte kommit när du borde fått nästa igen så kan du gå till ungdomsmottagningen eller nåt. men tror inte det är nån fara.

  • TinkerBelle
    blir lite för mycket isär skrivning ibland.
    Håller med kan bli svårt. Har för mig vandrande pinnar lägger ägg....
    DanKat skrev 2009-03-12 22:15:20 följande:
    Hehe, en gravid sticka blir nog svår att hitta, däremot kanske en gravidsticka
  • Lillan90

    har varit gravid innan så ag verkar ju ha lätt till det ha all´´drig haft uppehåll i 48 dagar innan.

Svar på tråden öma bröst och ingen mens?