Pioner i maj???
Undrar om någon vet om det går att få tag på pioner den 23 maj till ett rimligt pris?
Undrar om någon vet om det går att få tag på pioner den 23 maj till ett rimligt pris?
Borde vara perfekt säsong att få tag på pioner faktiskt
Vi ska gifta oss den 23 maj och var hos flera florister igår för att kolla upp lite ang. brudbuketten och det verkar inte vara något problem med pioner då... jag nämnde speciellt pioner för jag tycker de är fina och jag tror till och med att hon räknade på nån bukett med pioner i. Så det ska nog vara lugnt!
Pioner kan man få tag i redan nu, och jag hade pioner på min bröllopsdag i början av juli. Så du behöver inte oroa dig
Toppen!
Jag älskar pioner och var jättesugen på att ha dem i min bukett.
Jag kommer att ha pioner men ett rimligt pris får man nog se sig om i himlen efter...upp till 50 kr st bör de ligga på, säger iallafall min florist.
Här tog de till och med 65kr/pion. Men det som är bra med pioner är ju att de är så stora så man behöver inte så jättemånga. Jag hade 7 eller 9 stycken har jag för mig + ett par orkidékvistar och hjärtan på tråd.
Oj, 10-15 stycken OCH kallor? Det blir en stor bukett då.
Stod och tittade på Pioner i parihallen idag. De var inte så stora... det är olika det där med kvalitén, allt som odlas är inte samma, så priset påverkas av det också.
Men maj är verkligen inga problem. Det är nu det blir Pionsäsong!
Låna tråden lite och undrar om det är alldeles för sent för pioner i början av augusti? Tycker också att de är fantastiska, men kanske överblommade då?
OT:
Passionsblomma, vet du vad såna "svarta" kallor kostar ungefär nu?
Det har på senare år blivit längre säsong bland odlarna, så det kan gå, men de brukar bli dyra då.
Majas mamma skrev 2009-03-12 21:26:36 följande: