• Loa1

Pioner i maj???

Undrar om någon vet om det går att få tag på pioner den 23 maj till ett rimligt pris?

• Svar på tråden Pioner i maj???
  • Marrajja

Vi ska gifta oss den 23 maj och var hos flera florister igår för att kolla upp lite ang. brudbuketten och det verkar inte vara något problem med pioner då... jag nämnde speciellt pioner för jag tycker de är fina och jag tror till och med att hon räknade på nån bukett med pioner i. Så det ska nog vara lugnt!

• Loa1

Toppen!

Jag älskar pioner och var jättesugen på att ha dem i min bukett.

• Luucie

Jag kommer att ha pioner men ett rimligt pris får man nog se sig om i himlen efter...upp till 50 kr st bör de ligga på, säger iallafall min florist.

• Pumpkin

Här tog de till och med 65kr/pion. Men det som är bra med pioner är ju att de är så stora så man behöver inte så jättemånga. Jag hade 7 eller 9 stycken har jag för mig + ett par orkidékvistar och hjärtan på tråd.

• Luucie
    Pumpkin skrev 2009-03-12 20:47:13 följande:
    Här tog de till och med 65kr/pion. Men det som är bra med pioner är ju att de är så stora så man behöver inte så jättemånga. Jag hade 7 eller 9 stycken har jag för mig + ett par orkidékvistar och hjärtan på tråd.
    Oh no say it isn´t so! Fy vad dyrt! Jag hoppas verkligen de inte överstiger 50 kr. Jag kommer att ha ca 10-15 st i min bukett och till tärnorna blir det 6 st. Sen ska jag ju ha kallor också och de är inte heller gratis...
    Jaja det är bara en gång!

Nästa gång man får så fina blommor är man förmodligen död så det är ändå värt det!
  • passionsblomman

Stod och tittade på Pioner i parihallen idag. De var inte så stora... det är olika det där med kvalitén, allt som odlas är inte samma, så priset påverkas av det också.

Men maj är verkligen inga problem. Det är nu det blir Pionsäsong!

• Luucie
    Pumpkin skrev 2009-03-12 21:08:07 följande:
    Oj, 10-15 stycken OCH kallor? Det blir en stor bukett då.
    Haha ja det beror förstås på storleken på pionerna. Jag vill ju gärna synas lite bakom blommorna
    Men jag har en ganska fluffig kjol så jag vill inte att buketten ska se för mesig ut heller.

I slutändan inbillar jag mig att det kanske blir 10 pioner och 5-6 kallor i min bukett...sen blir det två corsager med kallor och så sex kallor och sex pioner till tärnorna...och lite grönt till dem också.

Men med tanke på vad blommorna kostar så tror jag knappt att min stackars florist tar något betalt för egen del..!
  • Majas mamma

Låna tråden lite och undrar om det är alldeles för sent för pioner i början av augusti? Tycker också att de är fantastiska, men kanske överblommade då?

• Luucie

OT:
    Passionsblomma, vet du vad såna "svarta" kallor kostar ungefär nu?

• passionsblomman

Det har på senare år blivit längre säsong bland odlarna, så det kan gå, men de brukar bli dyra då.

Majas mamma skrev 2009-03-12 21:26:36 följande:

Låna tråden lite och undrar om det är alldeles för sent för pioner i början av augusti? Tycker också att de är fantastiska, men kanske överblommade då?
  • therese182
    Pumpkin skrev 2009-03-12 20:14:58 följande:
    Pioner kan man få tag i redan nu, och jag hade pioner på min bröllopsdag i början av juli. Så du behöver inte oroa dig
    Åh tack o lov! Precis det svaret jag letade efter!

=)
    Nån Sthlmare som har tips om vart man kan köpa?!
Svar på tråden Pioner i maj???