Lingonvecka på bröllopet..
Jag har kommit på att jag förmodligen kommer att ha det då och undrar om det kanske finns något som kan skjuta upp det hela? eller är det bara p-piller som kan hjälpa till med det? nån som har samma problem?
Jag har kommit på att jag förmodligen kommer att ha det då och undrar om det kanske finns något som kan skjuta upp det hela? eller är det bara p-piller som kan hjälpa till med det? nån som har samma problem?
Det finns väl speciella tabletter för d min kompis använde de när vi var på semester vet dock inte vad de heter kolla med ungdomsmottagningen, barnmorska eller gynekolog
Här är kanske lite svar! www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2573325.html
Jag räknade ut att jag också skulle ha det, och sedan skulle vi åka på smekmånad två dagar efter i två veckor, så jag fick med hjälp av p piller skjuta upp den tre veckor. Bra jag räknade ut det innan så jag inte hade stått där som en idiot två veckor innan :D
Ja, det finns "uppskjutningspiller" på apoteket! De är super. Jag vet inte om man kan ta såna när man äter p-piller. För mig fungerar inte p-piller för att skjuta upp mensen, inte mer än 1-2 dagar.
Jag har p-ring (bästa uppfinningen ever!) och kommer att skjuta upp min mens med den ifall jag är tvungen. Hoppas att det löser sig för dig!
Mörk Ängel skrev 2009-03-09 19:51:10 följande:
Red Scarlet skrev 2009-03-09 19:54:54 följande:
I Göteborg är det tom du är 24 år.
Det är nog lättast att ringa till dem och kolla. Du får gärna rapporta vad de sa, för jag har inte räknat på det än. Eller jag har inte riktigt koll, kanske måste börja ha det så jag vet om det infaller.
Red scarlet: lät ju intressant men det låter obekvämt med det är det förmodligen inte om folk använder det =)
Tabletten som man kan skjuta upp mensen med heter Primolut-Nor (5 mg) och är recept belagd, Vårdcentrals läkaren kan skriva ut den till dig.
P-ringen är bäst!! Det är en otrolig frihet för mig som har haft rejäla problem med de äckliga, små pillerna!
Ringen känns inte och som sagt, om killen känner av den vid sex så kan man ta ut den i två timmar och sen stoppa tillbaka den. Den är lätt att sätta in eftersom den inte är hård utan den är böjbar och ihoptryckbar!
Jag har nyligen fått primolut utskrivet till mig. Man ska börja äta det 3 dagar innan beräknad mens och sedan fortsätta (i mitt fall 10 dagar, annars kan man äta 14), när man slutar bör mensen komma som jag förstod det. Betalade 55:- för ett paket så det var inte så farligt.