Tips på plats för bröllopsnatt i Gbg
Hej,
Är det någon som kan tipsa om ett trevligt ställe i närheten av Göteborg att tillbringa sin bröllopsnatt på?
Hej,
Är det någon som kan tipsa om ett trevligt ställe i närheten av Göteborg att tillbringa sin bröllopsnatt på?
Ska det vara i city? Elite plaza är fint
Vi gillar Avalon! Vet dock inte om de har något särskilt bröllopsnattserbjudande...
Hej, Har hört att Elite Plaza är fint så vi har faktiskt pratat om det som ett alternativ.
Behöver inte ligga i centrum men vi vill inte tillbringa för stor del av kvällen i bil så max 1.5 timmar därifrån.
Har funderat lite på om det kan finnas något fint, spa-liknande ställe?
thorskogs slott? dock ca 6mil utanför gbg.
Vi bodde i Hotell Eggers bröllopssvit. Väldigt mysigt! Himmelsäng och med hörnbadkar i badrummet. Frukost på rummet på morgonen!
Hällsnäs sjöstuga, där bodde vi. Underbart!
Hotell 11 vid Eriksberg! Supermysigt och utsikt över hela hamninloppet. Har själv bott i vanligt dubbelrum där och var helnöjd! De har en bubbelpool uppe på taket under bar himmel som e fantastisk! Tre av mina vänner har haft sin bröllopsnatt där i sviten och de har varit mycket nöjda!
Glömde skriva att de dessutom har ett spa på hotellet med diverse behandlingar, bla. parbehandlingar som passar bra vid ett sådant här tillfälle.
sankt jörgens park ska vi bo på och de har ett jätte bra spa! Vart där flera gånger och även sovit där en gång i deras standard-rum som är jätte fina eftersom allt är nytt. Så vi kommer nog köra ett vanligt rum för det räcker för oss efter som vi knappt kommer vara där.
Om ni bor i gbg kan ni ju testa deras söndagserbjudande med spa och tvårättes middag, väldigt prisvärt. Så får ni se hur det ser ut.
Jag rekommenderar också st jörgens hotell och spa, då kan ni när ni vaknat ihop om ni inte bara vill ligga kvar och mysa gå ner i spa:t och unna er en skön spa ritual eller bara koppla av i någon av poolerna
Jag kom hem från st jörgens i onsdags och det är helt fantastiskt verkligen. Deras spa-avdelning är verkligen underbar. Rekommenderas varmt!
Grindstugan vid Tjolöholms slott, ett fantastiskt sagohus, avskilt med terrass och trädgård. Inomhus finns det bland annat öppen spis.
Elite plaza! dom har ofta bra erbjudanden, just nu tror jag dom har 50% på vissa nätter. Ta gärna ett lite större rum eller mindre svit, dom vanliga rummen är ganska små. Vi bor ofta där när vi är i Gbg och brukar ta med några öl ner i bastun och sitta där och mysa.. sällan något folk där på helgerna. Frukosten är bland den bästa hotellfrukosten i Sverige.. och då har jag provat måååånga hotell :)
Avalon har jag hört mycket bra om också, men inte provat själv.
Nackdelen med Plaza är ju att dom inte har en speciell spa-avdelning, men det finns ju massor med bra ställen i närheten såklart.
Björkö Badhotell är väldigt mysigt - det kan jag rekommendera. :)