• metaley

    Formulerings hjälp!

    Har börjat spåna lite på inbjudningskorten nu men efter att ja har kollat runt lite här på BT så har ja bara blivit mer förrvirrad :-P

    Hur skrev ni ere inbjudningskort eller hur tänker ni skriva dom?

    Sen undrar ja om någon här har någon bra ramsa eller dikt där det står att barn också får komma under hela kvällen. Anledningen till att ja vill ha sån text e för att ja inte tror att alla fattar att alla i familjen e välkommna.
    Va på ett bröllops förra sommaren och där skrev dom inget om barn men änndå fick barn inte komma så ja vill gärna tydligöra att ALLA får komma :-P

    Usch va långt detta blev!

  • Svar på tråden Formulerings hjälp!
  • MV85

    Adressera det hela till "familjen svensson" eller liknande så inkluderar ni barnen.

    Har inte våra inbjudningskort klara så kan inte hjälpa mer just nu tyvärr... Du kommer säkert få massor med bra tips dock!

  • Luucie

    Det kommer att vara en barnvänlig fest så ta gärna med er de små!

  • metaley

    Kan man skriva så här?

    Välkommen till vårt bröllop!

    Vigseln kommer att ske i ____________
    lördagen den 20 mars 2010 klockan _____.

    Därefter blir det fest på
    _____________.

    Monogram.

    Klädsel: Kavaj
    Det kommer att vara en
    barnvänlig fest så ta gärna
    med er de små!

    De kommer vara centrerat där av d korta meningarna och så kommer det finnas adress till min mamma som tar emot svaren och till våran tostmadame.
    Även så kommer d finnas en länk till våran weddinganoncer sida längst ner.

    En fråga till :-P
    Vi gifter oss 20 mars nästa år, när bör vi skicka ut inbjudan och när bör vi as OSA?

  • Hemlig2009

    Jag hade nog skrivit:

    Välkommen till vårt bröllop!

    Vi gifter oss i Stora kyrkan
    lördagen den 20 mars 2010 kl. 16.00.

    Därefter bjuder vi till bröllopsfest
    på (i?) ___________.

    Monogram. (Detta hade jag skrivit tex på utsidan och här bara namnen i ett fint typsnitt).

    Klädsel: Kavaj
    Det kommer att vara en
    barnvänlig fest så ta gärna
    med er de små!

    Om 20 mars inte är någon helg (ibland är påsk tidig) så räcker det med 3 mån innan tycker jag. Osa 1-1,5 mån innan.

  • anapanasiti

    Såhär har vi skrivit:

    X & X
    hälsas välkomna att bevittna när
    X Y
    &
    X Z
    blir man och hustru

    lördagen den 27 juni 2009
    i Storkyrkan

    Bröllopsfest äger sedan rum
    i Stora bygdegården

    Toastmaster:
    Namn o tel

    Toastmadame:
    Namn o tel

    OSA senast den 16 maj Klädsel: Kostym
    Adress
    Telefonnummer
    ----------------------

    Allting centrerat förutom OSA-raden o Klädsel

  • metaley

    Tack så jätte mycket för tippsen

Svar på tråden Formulerings hjälp!