Blommor i september
Vi skulle gärna vilja ha rosa/ljusrosa blommor till vårat bröllop i september... är det någon som vet vilka blommor som är i säsong i september?
Vi skulle gärna vilja ha rosa/ljusrosa blommor till vårat bröllop i september... är det någon som vet vilka blommor som är i säsong i september?
Det finns MYCKET då. Det är egentligen mest Pioner som INTE finns, Dahlior, Hortensia och rosor, Freesia och rosor är några exempel på blommor som kunde vara nåt. Lijor och Kallor finns ju liksom rosor året runt, så bara där har du ett gäng olika att utgå ifrån. Prata ihop dig med din florist om vad för känsla och stil som du tänker dig och så völjer ni blomsorterna utifrån det och färgen!
I mitt galleri kan du se en del exempel på blommor, de allra flesta finns i rosatror jag nog, då det är en så stor färg.
peka på bilden så ser du namnet. Finns ett par länkar i min presentation också till lite blomsortsguider. Men vet att du inte behöver kunna ett smack för att få en fin bukett. det är floristens jobb att veta...