• Mrs Key

Schalins Glaciär - Förlovning

Vi går i förlovningstankar och har kikat lite på Schalins förlovningsringar och undrar över priser. Vi är väl ganska klara över vad vi vill ha men har ingen susning om priset på de ringar (210-4 för mig och 210-6 för honom) som vi sett på Schalins webbplats.
    En vacker dag har vi väl tänkt ge oss in till stan för att prova och be om prisuppgifter men kanske någon kan ge mig en hint om prisläge innan dess? Pratar vi om 3000:- eller 6000:- per ring?
    Vilken skillnad i pris är det att köpa Schalins förlovningsringar på nätet jämfört i butik?

Uppskattar om någon vill dela med sig av eveentuellt egna erfarenheter :)

• Svar på tråden Schalins Glaciär - Förlovning
  • Hannaz

Kanske 3000 för din och 4500 för hans.

Håller själv på och sonderar och har kollat på Ocean.

I rödguld kostar den som 4 mm (230-4) ca 3500 kr hos ex Jempguld eller Nordsatan guld. Den är dock högre=tjockare än glaciär. Ca 300 i påslag för vitguld är det på Ocean iallafall hos dem jag frågat.
    Herringen kanske kan gå på 4500-5000 kr nånstans.

Gissar ju lite, enklast om du ringer.

Ett råd är att prova hos nån lokal guldsmed/kedja (finns förteckning på schalins hemsida) och sen ringa Nordstan och höra med dem - de är billigast på de jag frågat om men det skiljer bara nån hundralapp till nästa och det kanske inte gäller alla modeller.

• Isabelle 22

Hej!Vi beställde Schalins Romans 210-5 (till mig) och 210-6 (till honom) igår. Jag valde även en 0,05 pärla i min ring. Allt som allt inkl gravyr gick det på 6000 prick. Det var riktigt bra pris tyckte vi :) Lycka till med ditt val!!

• Lissdaniels

PÅ hemsidan www.gylleneting.se får man autosvar om prisfrågorna så där kan du få ett hum om hur de ligger i pris ute på nätet.

Min vigselring skulle ha kostat 12 500 kr i butik men vi blev snåla och köpte vigselringarna via nätet och fick min ring för 8 200 kr.

6 juni - när 2 blir 1
  • Lissdaniels

Oj vilken gammal tråd ser jag nu {#lang_emotions_embarassed}

6 juni - när 2 blir 1
  • Avalon75

Vi köpte just Schalins Glaciär som förlovingsringar. Det är cirka ett år sen vi köpte dem. Inhandlades i affären hos Nordstandguld. Jag har för mig att vi betalde cirka 6000 för båda. Då har jag väldigt smala fingrar och tog minsta ringstorleken och minsta bredden, så att det inte ska se konstigt ut när vi bygger på med nästa ring så att säga... Min karl har normala manshänder så det blev den bredaste ringen i en ganska stor ringstorlek, minns dock ej vilken...

Svar på tråden Schalins Glaciär - Förlovning