• Marre o Jojjo

Tips på snygga förlovningsringar? :-)

Hej hej undrar vad man ska ha för förlovningsring? Finns ju en djungel av alla dess sorter ju så herregud...

• Svar på tråden Tips på snygga förlovningsringar? :-)
  • MV85

Med eller utan stenar?
    Rött eller vitt guld? bägge delarna?
    Prisklass?
    Bredd?
    Höjd?
    Klassiska eller lite "udda"?

Finns så mycket att ta hänsyn till när man ska försöka hjälpa till så lite mer info tack

• Marre o Jojjo

OJ ja du ingen sten nu inte det får bli på ring nr 2 det hihi, kanske du vet nåt märke som man kan slänga ett öga på eller så?

MV85 skrev 2009-03-06 10:51:20 följande:
    Med eller utan stenar? Rött eller vitt guld? bägge delarna?Prisklass?Bredd?Höjd?Klassiska eller lite "udda"?Finns så mycket att ta hänsyn till när man ska försöka hjälpa till så lite mer info tack
  • MV85

Marre o Jojjo skrev 2009-03-06 10:53:04 följande:

OJ ja du ingen sten nu inte det får bli på ring nr 2 det hihi, kanske du vet nåt märke som man kan slänga ett öga på eller så?
    Schalins har många fina www.schalins.se annars är jag löjligt förtjust i de ringar de har på smycka.. Deras egen serie Classic som du hittar under "vårt sortiment" på deras hemsida www.smycka.se
  • MV85
    Hemlig2009 skrev 2009-03-06 11:03:14 följande:
    Vi har valt Smyckas Classic, dock ska jag ha stenar i båda ringarna men jag gillar verkligen själva formen. Tycker ringen är jättefin på min sambo. Finns bilder i mitt galleri: www.brollopstorget.se/hem/hemlig2009/galleri....
    Samma här, fast vi har rödguld istället för vitt guld O så har vi valt en annan av deras skenor än er.. Men gillar deras skenor och valfriheten! Jag har valt en vigselring de hade en modell av o gjort om lite så den blir speciell bara för mig
  • Hemlig2009

Ja, det är ju också fördelen, man kan modifiera helt efter eget huvud. Vi har valt att göra ringarna högre än originalet (då mina stenar skulle få plats på höjden) samt att sambons ring är mer kupad invändigt.

MV85 skrev 2009-03-06 11:04:59 följande:
    Samma här, fast vi har rödguld istället för vitt guld O så har vi valt en annan av deras skenor än er.. Men gillar deras skenor och valfriheten! Jag har valt en vigselring de hade en modell av o gjort om lite så den blir speciell bara för mig
  • MV85
    Hemlig2009 skrev 2009-03-06 11:07:25 följande:
    Ja, det är ju också fördelen, man kan modifiera helt efter eget huvud. Vi har valt att göra ringarna högre än originalet (då mina stenar skulle få plats på höjden) samt att sambons ring är mer kupad invändigt.
    Jag ska "bara" ta bort några dekorationsstreck på den, men det gör stor skillnad för mig i alla fall... Annars har jag originalringarna... Sååååååååå skön (förlovningsringen) o kommer hålla i alla år
  • Marre o Jojjo

Oj ja herregud vad mycket det finns asså, blir ju inte klok på detta ju hihi

• MV85

Marre o Jojjo skrev 2009-03-06 11:13:06 följande:

Oj ja herregud vad mycket det finns asså, blir ju inte klok på detta ju hihi
    Ett litet tips i all välmening:
    Tänk på att dessa ringar ska ni bära resten av livet - så även om det kanske är lite "kul" med lite "udda" är frågan om ni vill ha det om 10, 20, 30 år...
  • Marre o Jojjo

MM jo tack jag vet det e ju det med, man vill ju inte ha värsta heller lixom... Vi ha nåt som sticker ut lite men inte så mycket e lite inne på två färgat i alla fall, men vi får se... HMmm blir inte klok...

MV85 skrev 2009-03-06 11:18:34 följande:
    Marre o Jojjo skrev 2009-03-06 11:13:06 följande:
    Ett litet tips i all välmening:Tänk på att dessa ringar ska ni bära resten av livet - så även om det kanske är lite "kul" med lite "udda" är frågan om ni vill ha det om 10, 20, 30 år...
Svar på tråden Tips på snygga förlovningsringar? :-)