• Anciii

Hjälp! Behov av en lugn weekend!

Min kille och jag känner att vi behöver åka bort någonstans till ett lugnt ställe så jag tänkte nästa helg blir perfekt då vi båda är lediga
    Det ska helst vara en mindre stad och helst i mellarsta/södra delen av Sverige.. t.ex. Kalmar, Jönköping, Varberg, Halmstad, Falkenberg..

Vet ni nått billigt(men fräscht) hotell eller är det någon som har någon rabattkod? Snälla!

• Svar på tråden Hjälp! Behov av en lugn weekend!
  • MissieA

Heeej ancii tjejen

vad är ni ute efter? Vill ni slappa eller göra roliga saker?? Då kanske jag kan hjälpa er lite mer.

När vill ni åka?

• Nippran

Ett förslag kan vara: www.st-jorgen.nu i Göteborg. Det ligger nära Lillhagen och restaurangen ligger inne på Lillhagens område. De har en vårrabatt fre-sön, två personer i dubbelrum, en trerätters middag (fast meny, exkl dryck)samt två frukostar. Kostnad 1190 kr totalt.
    Jag och min sambo testade hotellet och det är riktigt fräscht för att vara ett litet hotell. Vi bor ganska nära men det var skönt att bara komma ifrån allt.

• MissieA

Jag bara måste tipsa om detta hotell www.tylosand.se/spa-och-noje/lilla-spa-o-nojespaketet

har inte själv varit där, men har hört så gott om det och det ser så mysigt ut. Ni kan ju ta ett spapaket om ni vill mysa till det extra. Jag har varit i alla de städer förutom kalmar och jag rekomenderar Halmstad. Inte bara för att jag bor här hehehe men det är verkligen den finaste och mysigaste staden

• Luucie

Ja Vi vill också! Får jag vara med här lite på tråden? Och önska mig ställen inte så vansinnigt långt från stockholm..?
    Men ändå inte yasuragi eller nåt utan helst en bit utanför.

Gärna spa...

Kasta ut mig från din tråd Anciii om du tycker det är helt OT!

Kram

• Anciii

Missie: Vi vill helst ta det lugnt, inget festande bara mysigt...

Nippran: Det låter ju jättebra och riktigt billigt ska kolla upp det direkt!

Luucie: klart du får va me tar gärna emot tips runt sthlm oxå för senare resor.. ;)

• Anciii

Tack så jättemkt för tipset, det var hur mysigt som helst, har bokat det nu i helgen, passade på att boka rummet med bubbelbad! ;) Lääängtar...

Nippran skrev 2009-03-05 23:40:07 följande:
    Ett förslag kan vara: www.st-jorgen.nu i Göteborg. Det ligger nära Lillhagen och restaurangen ligger inne på Lillhagens område. De har en vårrabatt fre-sön, två personer i dubbelrum, en trerätters middag (fast meny, exkl dryck)samt två frukostar. Kostnad 1190 kr totalt. Jag och min sambo testade hotellet och det är riktigt fräscht för att vara ett litet hotell. Vi bor ganska nära men det var skönt att bara komma ifrån allt.
  • yessa76

Vadstena Klosterhotell..... speciellt lågsäsong kan jag rekommendera varmt. Åk dit mitt i vintern eller på hösten när det är lugnt, på gränsen till helt tomt på folk.... God mat, sköna sängar, gott fika, underbar miljö med historiska vibbar....

• yessa76

googla på Vadstena klosterhotell

• br2be

Ystad saltsjöbad är bra och ligger nära havet. Men hur billigt det är vet jag inte. De har en bra hemsida, kolla den.

• TinkerBelle

Söderfors Herrgård har Romantic weekend.
    www.soderforsherrgard.se/index.cfm
    Var där föra året. Mysigt, vaker natur och god mat. Tar ca 2 timmar med bil från stockholm (beroende på var i stockholm du bor).

Luucie skrev 2009-03-06 00:23:51 följande:
    Ja Vi vill också! Får jag vara med här lite på tråden? Och önska mig ställen inte så vansinnigt långt från stockholm..?Men ändå inte yasuragi eller nåt utan helst en bit utanför.Gärna spa...Kasta ut mig från din tråd Anciii om du tycker det är helt OT!Kram
Svar på tråden Hjälp! Behov av en lugn weekend!