köpa ring på internet???
Törs man lita på internethandling tex nordstansguld och silver??? Det är ju mkt billigare och man får certificat??!!!!!!
Törs man lita på internethandling tex nordstansguld och silver??? Det är ju mkt billigare och man får certificat??!!!!!!
Ja, det är tydligen många som beställt av dem och är jättenöjda. Men prova ringar i butik först så ni vet vad ni tycker om och vilken storlek ni ska ha.
Vi köpte sambon f-ring på nätet hos nordstansguld. Det blev jättemycket billigare, samma ring på guldfynd kostade 4800 men hos nordstan blev det 2650 inkl. frakt och postförkott. Först fick vi fel ring. Fick i vittguld istället för rött, mailade dom och två dagar senare kom rätt ring men porto betalt så att vi kunde skicka tillbaka den som var fel. Blev imponerad av hur lätta dom va att ha och göra med, (finns ju många webbshopper som inte är så lätta...) Kan absolu rekommendera att köpa ringar hos dom. Proffsiga och mycket bra service. Men vi hade varit och provat ringar i "riktiga" affärer innan så att vi skulle få rätt storlek.
Har också hört många som köpt därifrån och är jättenöjda
Vi köpte våra förlovningsringar i deras fysiska butik och fick ett fantastiskt bemötande, blir nog vigselring därifrån också
Min sambo köpte våra ringar från nordstans guld, vet inte hur snabb leveransen var eller om de var bra i kontakten eftersom jag inte visst att han hade köpt ringar. Men min ring var något för stor och vi skickade tillbaka den tog bara tre dagar allt som allt har jag för mig. En dag ner, en dag för arbete och sedan en dag tillbaka igen. Väldigt trevliga var de iaf, så endast gott omdöme från mig.
Tusen tack jag har nog sparat 3000 kronor nu!!!
Vi har köpt våra ringar på www.vigselbutiken.se kan rekommendera dom!
Vi köpte våra ringar på vigselbutiken.se och är väldigt nöjda! Det är precis samma märke som guldsmeden här säljer mycket dyrare. Snabb leverans (efter 3 dgr kom ett rek.brev med ringarna i) och snygg gravyr. Rekommenderas!
Hej
Jag tycker det verkar lite läskigt att köpa på nätet.
Tänk om stenarna inte håller den kvalitet man betalt för...
Fast hur ska du veta det även om du köper i butik?
So Fia skrev 2009-04-08 11:44:01 följande:
De verkar så himla bra! Så otroligt trevliga så när vi har beställt våra ringar och fått dem så ska jag banne mig skicka dem ett kort som tack för att de är så bra!
Jo, men då har man ju ändå en personlig kontakt med någon.
Det tycker jag känns bättre och säkrare.
Jag tycker det känns viktigt att kunna sitta ner i lugn och ro coh prova ringar (och kanske övriga smycken) och prata med någon som - förhoppningsvis - är expert, och som man får en personlig kontakt med. Och om nåt sen inte stämmer eller är fel så har man en fysisk butik att gå till. Kanske lite gammalt tänk, men i en sån här stor grej så känns det viktigt.
Jag har specialbeställt mina ringar från guldsmed så jag har själv inte beställt via internet så jag förstår precis hur du tänker. Men jag har ändå funderat på om man är säkrare eller inte.
So Fia skrev 2009-04-08 12:07:05 följande: