• Celeste97

    Koko mens...

    Någon som känner igen sig i problemet att ha mens (eller liknande blödning) varannan vecka? Skulle vara skönt att få tips om vad det kan bero på och vad som kan göras åt det...

  • Svar på tråden Koko mens...
  • vita drömmar

    Hormonrubbningar kallas det väl? Vet min svägerska hade problem med det. Fast hennes höll på vecka efter vecka. Hon besökte då gynekologen som gav henne någon medicin som fick ordning på det hela. Men som ett litet tips så kan linfö hjälpa dig få ordning på mensen och smärtorna som brukar höra till..

  • Celeste97

    Jag får väl pallra mig iväg till en gynekolog så småningom, men det dröjer nog ett tag innan jag får en tid. Skulle gärna höra om andras erfarenhet och tankar under tiden!
    Man kan ju få oregelbunden mens efter att ha slutat med p-piller, men hur länge?

  • ingenjörsbruden
    Celeste97 skrev 2009-03-02 14:11:38 följande:
    Jag får väl pallra mig iväg till en gynekolog så småningom, men det dröjer nog ett tag innan jag får en tid. Skulle gärna höra om andras erfarenhet och tankar under tiden!Man kan ju få oregelbunden mens efter att ha slutat med p-piller, men hur länge?
    Ring en privat gyn.mottagning så kan du säkert snacka dig till en tid ganska snart.

    Lycka till!
  • Mörk Ängel

    Det kan väl vara upp till ett år har jag för mig.

  • MV85

    Jag hade oregelbudnet o krånglande i 2 år efter att jag slutade med hormoner, så det beror allt på...

  • Celeste97

    Oj, två år!!? Så länge ska man väl inte behöva gå och ha besvär? Sjuttsingen, jag vill ha jämna och fina hormoner som uppför sig väluppfostrat och exemplariskt.
    En sak som är skum är att jag inte har några andra problem som man skulle kunna förvänta sig vid hormonobalans. Inga finnar, ingen viktförändring, inget annorlunda humör eller nåt... Hm?

  • MV85

    nattljusolja sägs hjälpa till o jämna hormonbalansen... Vet inte om det funkar, men har precis idag börjat äta det o ska se om det hjälper mot min pms..
    Alltid värt ett försök?

  • Celeste97

    Ah, tipset om nattljusolja känner jag ju igen. Undrar vad det är för ämne i som är verksamt?
    Tack för alla tips hittills förresten!

Svar på tråden Koko mens...