• burnisen

Vigselprogram

Ni med en borgerlig vigsel, har ni ett vigselprogram, och hur ser det ut i så fall??

• Svar på tråden Vigselprogram
  • Tant Doris

Vi gifter oss borgeligt och tänkte ha ett enkelt vigselprogram. Skriver ut programmet på ett A4 som vi rullar ihop och knyter ihop med satinband. Använder våra temafärger.

Har inte skrivit programmet än men tänkte göra det ungefär som de traditionella men kanske med en humoristisk touch.

• burnisen

Ok! För mig står det helt still så när du kommit på nåt så får du gärna dela med dig

• Fenixx

vi kommer även vara utomhus, så vi skippar faktiskt det.
    kanske skriver i festhäftena sen om vilka låtar det var osv.

• didis

Vi kommer bara ha ett A5-papper med "hållpunkterna", vigselförrättarens namn etc. Och så texten till sången som avslutar ceremonin - "mitt hjärta är ditt" av Ferlin.

• burnisen

ok ok...intressant att läsa hur andra gör!! Mera mera

• Tant Doris
    Fenixx skrev 2009-03-03 10:39:06 följande:
    vi kommer även vara utomhus, så vi skippar faktiskt det.kanske skriver i festhäftena sen om vilka låtar det var osv.
    Vi ska också vara utomhus men tänkte att det kunde vara skönt för gästerna att få något "att hålla i händerna"
  • Tx2

Vi kommer oxå ha ett enkelt program med dem olika "hållpunkterna", text- o musikförfattare och namnen på dem som gör vigseln möjlig.

• ElMac

Tant Doris skrev 2009-03-01 21:49:07 följande:

Vi gifter oss borgeligt och tänkte ha ett enkelt vigselprogram. Skriver ut programmet på ett A4 som vi rullar ihop och knyter ihop med satinband.
    Snor tipset ;)

Vi kommer vara traditionella tror jag. Ingångsmusik (hur de nu går till då vi är ute) Välkomstsnack av VF, solosång, vigsel och egna löften, solosång och hemgång höll ja på att skriva..

En fundering. Är det ett program per person eller per par? (detsamma för festprogram) Vi har ecotema så jag vill helst inte skriva ut mer papper än nödvändigt (ja jag skulle helst slippa alla program men m2b och typ alla andra vill ha så ja ska inte tjura ;))
  • Tant Doris
    ElMac skrev 2009-03-16 20:25:05 följande:
    Tant Doris skrev 2009-03-01 21:49:07 följande:
    Snor tipset ;)Vi kommer vara traditionella tror jag. Ingångsmusik (hur de nu går till då vi är ute) Välkomstsnack av VF, solosång, vigsel och egna löften, solosång och hemgång höll ja på att skriva.. En fundering. Är det ett program per person eller per par? (detsamma för festprogram) Vi har ecotema så jag vill helst inte skriva ut mer papper än nödvändigt (ja jag skulle helst slippa alla program men m2b och typ alla andra vill ha så ja ska inte tjura ;))
    Vi kör ett vigselprogram var och även ett festprogram var. Men, vi blir inte så många, max 28 st om alla kommer, inkl. våra egna barn. Hade det varit ett riktigt stort bröllop kanske man hade kunna gjort ett vigselprogram per par, speciellt om man har ecotema (himla bra idé förresten ).
Svar på tråden Vigselprogram