• hippaimaj

Hjälp med möhippe planer!

Ni som är gifta. Vad hände på era möhippor (om ni hade en sån) som ni tyckte extra speciellt mycket om? Jag har fått i uppdrag att hålla i trådarna för min kompis möhippa och har idétorka. Hon tycker om att resa så det kommer i alla fall att bli nåt slags rese-tema och vi ska kanske klä ut henne till pippi långstrump och så får hon resa ut på de sju haven :)

• Svar på tråden Hjälp med möhippe planer!
  • Hvidbrud

Inte för att vara messersmith, men
    Orientalisk dans dansar man i mellanösten eller bollywooddans från Indien
    Tao är kinesiskt

Låter som en rolig idé!

Jag fick laga sushi till mina tjejer på en restaurang. Det var jätte kul. Utklädning är mindre roligt, däremot.

• Soon and very soon

Bartender kurs:blanda drinkar antingen med bartender hemma eller gå till nå ställe(super trevligt)
    lära er en dans tillsamman- bra start på¨dagen få igång kroppen o göra nått alla.
    sjunga in en CD tillsammans, bruden sjunger mest o resten körar , underbart för alla.
    Äta lunch tillsammans på nått nostalgi ställe.(om ni har gått i skolan tillsammans eller köpt från nå restaurang som yngre...

Jag tycker att det lätt är så att bruden får göra en massa o inte övriga därför innehåller mitt förslag sådant man gör tillsammans!

• hippaimaj

Hvidbrud :)orienten är nog asien ;) Mellanöstern kallas främre orienten. jäjää. Men inte ska vi vara så petnoga ;)
    Men bollywood dans var inte alls någon dålig idé för Indien!

• tonårsmorsa

Hippaimaj:
    Orientalisk dans är det vi i dagligt tal kallar magdans, och det dansas inte i Japan.

• shakynose

Jag tycker att dina idéer är bra men det är lite segt att börja med te-party tycker jag!

Börja med lite mera action: Någon asiatisk kampsport kanske? Eller varför inte cappoeira? Sedan kan det kanske bli ett turkiskt bad, följt av engelskt "high tea" med champagne. Safari är en jättekul idé om hon gillar att spana in killar, sedan kan ni väl avsluta på en restaurang/klubb med ett exotiskt tema och bra dansmöjligheter med någon speciell musik, t.ex. reggae.

• Comfortably numb

jag blev hippad igår

vi var o bowlade och sen var vi på centralbadet där vi varmbadade, jag fick en kvarts massage, bada lite till, några bastade(tycker inte jag om) sen var vi på libanesiskt restaaurang där vi delade på 23 små rätter, alldeles lagom och trvlig dag! mest kul att så många kom!!!! fick på mig en liten krona och en rosa tyllkjol också som jag hade överallt utom i badet...

hade möhippa för en kompis tidigare i år, då var vi på spa, sen till en studio och fotade en kalender med 12 olika roliga/snygga ombyten och så middag med singstar på kvällen hos en av tjejerna. supermysigt!

en kul grej vi gjorde då var att alla tjejer skulle ha med sig en liten personlig present, så skulle bruden gissa vem det var ifrån utifrån presenten

• Luucie
    hippaimaj skrev 2009-03-01 08:06:33 följande:
    I dessa banor har jag tänkt lite själv, men alla saker kommer nödvändigtvis inte att hända..Vi börjar med London och har te-party hemma hos någonSen iväg till Japan och hon får lära sig orientalisk dans.Sen Thailand på klassisk thai massage.Så Indien - hon får en Tao bok om förhållanden och äktenskap.Afrika. Frågesport om diamanter och guld. Sedan en "safari av män". Kanske att hon måste fotografera män från så många olika länder som möjligt....eller nåt.Hawaii. Dansa hula hula...?Bangladesh. Vi tar henne till ett lopptorg och hon får 100 kronor att köpa sig en outfit för.
    Superbra idéer! Och inte ska man snöa in på att det inte är helt geografiskt korrekt kopplat mellan länderna och aktiviteterna. Det spelar mindre roll tycker jag.

Och jag tycker att upplägget låter jättebra också. det är en blandning av lite lugnare och lite fartigare grejer. Att börja med Tea Party är bra för då kan hon äta ordentligt innan hon börjar dricka, om hon ska göra det?

Sen skulle jag kasta om och ta Indien sist och göra om den till middag med indisk mat.

Lycka till! Det blir nog jättekul!
  • tonårsmorsa

Några förslag med anknytning till Japan:

Sushi (självklart )
    Mangateckning
    Butodans:

• tågjäntan

Ditt resetema låter spännande och roligt - men väldigt späckat schema. Fast ni har kanske tänkt att ha hela dagen på er?

• Vena

Har inte blivit hippad än, men skulle verkigen vilja blåsa glas/rida islandshäst/gå på danskurs/spela in cd. Sen gå ut någonstans och dansa halva natten efter en trevlig god middag. Verkligen parta loss...
    Gillar inte utklädning/förnedring typ sälja kyssar o dyl.
    Du får försöka luska lite vad ditt "hippoffer" tycker om...

Lycka till!

• hippaimaj

Comfortably numb. :) Rolig ide med studio fotografering... Det skulle ju kunna vara Hollywood eller Paris :) ... Behöver inte ens vara en studio, utan vi gör en egen studio eller så ute om vädret tillåter.

Tågjäntan, nej nej nej :) Vi kommer inte att göra allt det som står på listan. brainstormar nu till att börja med.

Svar på tråden Hjälp med möhippe planer!