• Livsglöd

Tips på musik till borgerlig vigsel..

Vi ska ha en enel borgerlig vigsel. Men för att få en personlig prägerl vill vi ha med egen musik. Har någon förslag på vacker musik?

• Svar på tråden Tips på musik till borgerlig vigsel..
  • Celeste97

Om ni vill ha en personlig prägel på bröllopet ska ni välja musik som ni personligen gillar... Lite näsvist sagt.
    Det är väldigt svårt att ge råd utan att veta vad ni tänkt er för musikstil och om ni tänker köra instrument eller bandspelare!

• Svanboet

Håller med tidigare talare...

Vi kommer nog spela musik som stämmer bra med när i cermonin det spelas och musik som vi speciellt gillar. Med andra ord, välj musik som ni gillar och som handlar om er och er relation på något sätt så ska du se att det känns bra.

• didis

Finns hur många fina kärlekssånger som helst!

Finns det inga sånger som ni tycker speciellt mycket om eller förknippar med något särksilt?

Vi kommer att ha "allsång" till "i folkviseton" av Ferlin och maken kommer sjunga "min älskling du är som en ros" av Taube (och kompa på gitarr) men vi hade många andra vi också kunde tänkt oss, både svenska och engelska.

• shakynose

Jag har alltid tänkt att jag vill ha ledmotivet till en underbar film som vi båda gillar och som känns väldigt "vi". Kanske ni också har nåt sånt?

Svar på tråden Tips på musik till borgerlig vigsel..