• Igia

    September 2009 del3

    Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

    Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

    TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

    CaSan 5/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

    miamedknuff 5/9

  • Svar på tråden September 2009 del3
  • carolaj83

    igår när min kusin osade så berättade hon att hon hade haft vår mormors tiara när hon gifte sig och undrade om hon skulle leta upp den till mig

    hoppas verkligen hon hittar den, min mormor gick bort 1996 och det skulle betyda såååå mycket för mig att få använda den*hoppas, hoppas*

  • stl48

    Nu finns det bilder på våra blommor i mitt galleri!

    I kyrkovaserna ska det stå en gerbera med lite grönt, min bukett blir som den i galleriet och likaså bordsdekorationerna.

    Jag tycker lika mycket om rosor som gerbera så därför tänker jag "blanda" dem på bröllopet

    Finns även bilder på våra inbjudningar om någon är nyfiken

  • Prinsessa K

    Ja, det närmar sig :))
    Har bokad konsultation hos floristen om en vecka, får se vad kommer det att kosta för mig, har ingen uppfattning.
    Är det nån här som har beställt eller tänker beställa blommor hos Blomsterhallen på Birger Jarlsgatan ??

  • alltidvi

    Jag kommer nog att fixa blommorna själv. Vi ska inte ha några blommor som dekorationer utan det blir bara en brudbukett + två tärnbuketter samt en corsage till maken. Buketter går finfint att göra men är lite mer osäker på corsagen, ev blir det inte någon färsk blomma utan något som jag kan förbereda.

    Idag skickar vi in hindersprövning + anmälan om nytt efternamn! Börjar kännas spännande när man kan börja göra sådant! Är det fler som har skickat in hindersprövningen?

  • thildamy

    jag har skickat in och fått intyget tebax
    vi ska ha vigselsamtal på tisdag ... spännande

  • Cookie27

    Jag har också skickat in och fått tillbaka intyget :)
    Vårt vigselsamtal blir inte förrän i Juli för vi bor så långt från kyrkan.

    Annars känns det som det står still just nu. Men det kommer väl igång snart hoppas jag.

    Min bukett kommer endast bestå av rosa rosor (finns bild på rosen i mitt galleri)

    Tärnan kommer att ha en lite bukett med mest vitt men en rosa ros. Resten får blomsterafären kommer med förslag om :) De får fria händer när det gäller dekoration i kyrkan och i lokalen.

  • Igia

    Jag har beställt mina skor från henne.


    TesshjärtaFred skrev 2009-05-27 19:23:55 följande:
    Tack tack. Jag har beställt den från Matildas fest i Sundbyberg.
    Blommor beställde vi förra helgen. Vi betalar 1800 för brudbukett, två tärnbuketter och tre coursager. Fick ett bra pris tycker jag. Har ingen bild på min bukett utom i huvudet så den får ni se när allt är över

    Vi måste oxå skicka in men vi har lite svårt med efternamn fortfarande... Måste bestämma oss snart.
  • Trudilutt

    ja just det hindersprövningen!!

    Den kan man ju skicka nu Va spännande att det händer grejjer!

  • TesshjärtaFred

    Vi har inte beställt blommor än men jag tänkte kolla med lite olika butiker snart. Jag kommer att ha en bukett med champagnefärgade rosor och murgröna. Ganska enkelt med andra ord.
    Mina tärnor kommer inte ha några buketter, eventuellt får de en varsin ros, och vi kommer inte att dekorera med blommor. Eventuellt köper vi rosor från hötorget och har stora buketter i vaser.

    Hindersprövning tänkte jag skicka in nästa vecka. Namnbyte gör vi inte förrän efter bröllopet eftersom vi ska ta ett nytt namn. Om vi vill ansöka innan bröllopet måste båda ansöka och då kostar det dubbelt så mycket. Alternativet är att bara sambon ansöker om namnet och att jag tar det i samband med bröllopet, men då har endast han rätten till namnet. Om han skulle gå bort eller om vi skulle skilja oss har jag inte rätt att heta det. Vilket ju är keff.
    Om vi DÄREMOT ansöker om namnet gemensamt efter bröllopet kostar det "bara" 1500 och båda har rätt till namnet.
    Krångligt, ja.

    Ska alla här ta sin blivande makes namn?
    Om vi inte får ta det namnet vi har tänkt kanske vi behåller våra i stället.

  • alltidvi

    Jag tar min sambos namn. Jag tycker att det är finare än mitt även om hans också är vanligt. Jag har ett ovanligt förnamn och har därför aldrig behövt "identifiera mig" med mitt efternamn, det har räckt med förnamnet.

  • gosbruden

    Hej Halloj!
    Jo, min sambo ska ta mitt efternamn. Vi tycker båda att det är finare.

    Ja, nu kan man ju skicka hindersprövningen! Vad spännande när det händer grejjer!

    Vår präst ringde häromdan. Hon har semester om två veckor så vi har bokat tid med henne efter det. Så i slutet av juli ska vi ses... Det är ju en präst vi känner , väldigt väl båda två! :) så det gör inget att det dröjer lite innan vi ses för vi är så trygga med henne och vet att vigseln blir bra! :)

    Nästa helg ska jag på bröllop och även helgen efter det!:) ska bli så kul...

  • manice

    Hindersprövning, visst ja :-O

    Efternamnet blir sambons :) Han har mkt finare än jag :)

    Igår var vi i tyskland och handlade det starka till festen :) och imorgon ska vi åka och kika på tårta. Spännande nu när det händer saker :)

  • Cookie27

    Sambon tar mitt efternamn :) Hans är fint men det passar inte ihop med mitt namn. Jag tycker mycket om mitt efternamn så jag är glad att jag kommer behålla det. Det har mycket historia bakom sig.

  • Trudilutt

    HEJ HOPP!

    Jag kommer ta min blivandes efternamn, eftersom det är ett släktnamn med en viss "känsla", medans jag har ett -son namn


    Idag är jag ledig i solen! Underbart, ska bara njuta av dagen

  • carolaj83

    jag tänker inte byta namn, så jag blir ensam i familjen med mitt namn då båda barnen fått sambons efternamn

Svar på tråden September 2009 del3