• Rickvi­ck
    Äldre 27 Feb 13:31
    5288 visningar
    5 svar
    5
    5288

    Planera bröllop

    Hej allihopa

    Här kommer en nykomling som ska börja planera lite smått för ett kommande bröllop. Vi är bara i inledningsfasen så vi har ännu inte bestämt exakt när vi ska gifta oss, men förhoppningsvis blir det under 2010.

    Vi kollar lite nu på vad saker och ting kostar och vi har förstått att det dyraste blir mat och dryck till våra gäster. Hur ska eller har ni gjort, ska ni hyra lokal inkl mat eller fixar ni lokal och catering var för sig och vad ligger era mat-kostnader på? Detta är en djungel har jag märkt och en riktigt snårig sådan!!!

    Tja, lite tips och idéer skulle jag inte tacka nej till!

    Trevlig helg!!

  • Svar på tråden Planera bröllop
  • Igia
    Äldre 27 Feb 15:39
    #1

    Vi kommer att hyra en lokal, ta mat från catering och köpa alkoholen i tyskland. Vi har satt ett max tak på 300:-/kuvert men det blir nog inte så mkt. Vi har inte bestämt mat än bara bokat för jobbet än.
    Har du sett att det finns ett budgetverktyg här på BT?

  • 27juni­2009
    Äldre 27 Feb 15:58
    #2

    välkommen in i kristianstadstråden

  • Fenixx
    Äldre 27 Feb 16:04
    #3

    du är även välkommen till alla oss 2010-brudar. där planeras det för fullt.

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Rickvi­ck
    Äldre 27 Feb 20:18
    #4

    Då måste jag genast in och kolla på 2010-brudar!!

  • August­i2010
    Äldre 27 Feb 20:29
    #5

    Vi bokar lokal för sig, sen samarbetar de med tre cateringfirmor, måste anlita någon av dem. Kuvertpris 395 för tre rätters inkl. kaffe. Vi räknar med drygt 20 000 kr för mat till 55-60 pers. Dricka beror helt på om ni måste köpa av ställe med rättigheter, eller om ni får ta med egen alkohol. Vi räknade lite på förstnämnda när vi kollade på ett sånt ställe, skulle förmodligen blir dyrare än maten bara med dricka till middagen och avec. Och då skulle folk få bekosta drickandet därefter själva. Det stället vi bestämde oss för har inga rättigheter att servera alkohol, så det får man ta med själv. Åker till Tyskland och köper för kanske 7 000 kr, och då är det till hela kvällen. Enorm skillnad i plånboken!

    Så mitt tips är att tänka ordentligt innan ni tar ett ställe som ni måste köpa dricka av. Det kan bli ruskigt dyrt, och tråkigt att behöva begränsa antal glas till maten för att ha koll på ekonomin.

Svar på tråden Planera bröllop