• CeciliaA

Tydligen så fyller jag år snart..

Jag fyller år nästa söndag och har fått frågan från många håll vad jag önskar mig och jag har faktiskt ingen aning. Fyller 23 så det är ju ingen speciell födelsedag så då tycker jag det är så svårt att önska sig saker.

Vad kan man önska sig som är i lagom prisklass? Pengar vet jag att det inte är välkommet att önska sig eftersom ingen i min familj tycker att det är kul att ge bort..

Snälla hjälp, vill iallafall ha något att svara på frågan vad jag önskar sig eftersom trevlig sällskap inte verkar duga som svar..

Någon med tjejiga eller coola tips?

Mvh Cecilia

• Svar på tråden Tydligen så fyller jag år snart..
  • Aleta

Choklad, fin, inte från Ica!

• Snäckan08

En spabehandling
    Ett par fina örhänge
    en fin sjal
    Underkläder
    Ny necessär
    bio- eller konsertbiljetter
    ny bikini
    en fin hand/kroppskräm
    Lyxigt handtvål (typ Molton Brown)
    Fina doftljus från Voluspa
    frisörschampoo
    Någon rolig olivolija
    Champagne

Oj oj, när man börjar fundera finns det mkt man kan önska sig som inte är så dyrt...

• workoutgirl

En bra bok skulle jag önska mig, eller ett par snygga örhängen

• tågjäntan

Nu är det ju ingen "jämn" födelsedag för dig, men när jag fyllde 30 hade jag stort kalas där jag önskade mig pengar till ett barnhem på Sri Lanka. Jag bjöd på Sri Lankesisk mat, de som är ansvariga i SVerige för barnhemmet hade sådana kläder (och gjorde maten), visade en video från barnhemmet. Det blev en hellyckad fest. Jag fick in över 6600kr. Mamma och pappa kunde inte låta bli att ge mig ett silverarmband oxå - det har jag använt typ en gång . Men minnena från festen bär jag med mig och gläds över och jag gjorde en mindre variant när jag fyllde 35 och ser fram emot att få göra en liknande fest när jag fyller 40.
    Sedan finns det flera varianter som är populära där man man "köpa" och ge bort en get, operation, utbildning mm. Nu kommer jag inte på någon hemsida på rak arm, men det måste ju gå att söka på, på nätet.
    GRATTIS! i förskott . Och ha en bra dag.

• tågjäntan

Annars är tipset att önska dig sådant du vet att du behöver.
    Gillar de inte att ge bort presentkort heller? Det är ju annars ett annat alternativ.

• Tokstolla

Fint smink. Presentkort på ngt speciellt? Finare vinflaska (om du tycker det är gott)

Inte vet jag? En sköldpadda eller en guldfisk

• Aleta

Vilken superbra idé!
    Actionaid har getter och sådant, dessutom har de något nytt. Bli en "girlfriend".
    www.actionaid.se/girlfriend/

tågjäntan skrev 2009-02-26 14:37:45 följande:
    Nu är det ju ingen "jämn" födelsedag för dig, men när jag fyllde 30 hade jag stort kalas där jag önskade mig pengar till ett barnhem på Sri Lanka. Jag bjöd på Sri Lankesisk mat, de som är ansvariga i SVerige för barnhemmet hade sådana kläder (och gjorde maten), visade en video från barnhemmet. Det blev en hellyckad fest. Jag fick in över 6600kr. Mamma och pappa kunde inte låta bli att ge mig ett silverarmband oxå - det har jag använt typ en gång . Men minnena från festen bär jag med mig och gläds över och jag gjorde en mindre variant när jag fyllde 35 och ser fram emot att få göra en liknande fest när jag fyller 40.Sedan finns det flera varianter som är populära där man man "köpa" och ge bort en get, operation, utbildning mm. Nu kommer jag inte på någon hemsida på rak arm, men det måste ju gå att söka på, på nätet.GRATTIS! i förskott . Och ha en bra dag.
  • CeciliaA

Oj vad mycket bra tips det har ramlat in här Har redan skrivit en hel sida i anteckningsblocket med önskningar.

Vad gäller att skänka till välgörande ändamål så gör jag det måandsvis och tycker inte att det har någonting med min födelsedag att göra, låter kanske egocentriskt men låt mig förtydliga: Jag tycker ideén är jättebra för dem som kanske inte annars skänker pengar till behövande, själv är jag en av dem som är månlig fadder/donator till ett flertal välgörande ändamål men när min familj och mina vänner vill fira mig på min dag så vill de ge något personligt till mig så därför passar sig inte den här typen av presenter, för jag vet att ingen av dem kommer vilja ge mig något sådant ändå.

Någon med fler matriella tips som mina nära kan skämma bort mig med? :P Ni är ju grymma p ådet här med önskningar...

Svar på tråden Tydligen så fyller jag år snart..