• Bodelind

Lund 2009

En tråd för oss i Lund med omnejd.
    Ett forum at diskutera planering och annat som hör till.

• Svar på tråden Lund 2009
  • Plummis83

Tackar!! Hur går det för er alla med planeringen då??

• 090715

Jag bor i Lund och skall ha festen på Grand hotel!
    Gifter mig den 5/8

Var skall ni ha er fest?

• Huzzan

Vi ska ha vår fest på flädie mat & vingård, kommer att gifta oss i deras trädgård....

hur mycket har folk kvar att planera och fixa med innan den stora dagen??

• MammaMiaa

Jag ska ha min fest på festhuset i Hög. De ska även stå för maten.

• Bodelind

Vi ska vara på Af-borgen och Tegnérs ska fixa maten.

Jag känner mig ganska lugn med planeringen men jag tror att det kommer att dyka upp massor under tidens gång fram till den stora dagen.

Men mycket är klart, det vi har problem med är att hitta tärnklänningar

• solhatten

vi ska ha festen på logen i lund. Det vi har kvar är i princip att välja musik till kyrkan, fixa lite inför bröllopsresan, och lite snåpill. känns så skönt!

• Snäckan4

Hej, jag hoppar också in här. Gifter mig i Lund till sommaren!

TRO 4/4

nni 27/6
    Snäckan4 27/6

Solhatten 1/8

MammaMiaa 8/8

Bodelind 15/8

solhatten 1/8

Huzzan 22/8

Hemliga Maja 23/5

• nni

Vad roligt att vi blir fler! Vi ska ha festen på Långa längan i Bjärred.

• Plummis83

lägger till mig här då...

TRO 4/4

nni 27/6

Snäckan4 27/6

Plummis83 4/7

Solhatten 1/8

MammaMiaa 8/8

Bodelind 15/8

solhatten 1/8

Huzzan 22/8

Hemliga Maja 23/5

• Plummis83

Hej brudar!!

Hur går det med eran planering?? Vi ska snart över till tyskland å handla drickat! Lite tidigt kanske men vi vill ha det gjort!!

Är det någon som har tips på var i Lund man kan fixa naglar å sånt? Måste ju vara bäst att fixa de några dagar innan, lr??

• Snäckan4

Hej Plummis, vi åker också till Tyskland i helgen. Tråkigt att euron är så hög men det lär ju inte hinna ändra sig ändå tills vi gifter oss.

Gällde naglar vet jag en som går till en på Trollebergsvägen tror jag det var. Bra och inte alltför dyrt har jag för mig.

• MammaMiaa

Någon som vet en duktig salong som fixar naglarna. Jag bor i Löddeköpinge. Så det gör inget om det är där. Men även andra orter är välkomna

• Bodelind

Vi ska också handla i tyskland, men vi ska inte dit förrän i maj.

Angående naglar så rekomenderar jag salong Hjärtat i Värpinge, Jennie där är jätteduktig.

• nni
    MammaMiaa skrev 2009-03-25 16:17:13 följande:
    Någon som vet en duktig salong som fixar naglarna. Jag bor i Löddeköpinge. Så det gör inget om det är där. Men även andra orter är välkomna
    Puff puff!

Gärna ngn i Lund!?

Plummis; Med planering går det fortfarande sakta men framåt. 3 månader kvar idag bara för oss!!
    Ska till kyrkan på söndag o prata om vigselmusik. Alldeles snart beställa kläder...
  • Snäckan4

Hej Tjejer, tänkte bara säga att jag var i Tyskland i helgen och handlade. Var inne på calles först men det var mycket sämre utbud, jättetrångt och tog väldigt lång tid i kassorna. Priserna var endast i ett fall billigare än på Bordershopen annars var de lika eller dyrare. Samt att det är så mycket bättre utbud på allt på Bordershopen och roligare att gå där. Vi kommer nog inte åka till Calles igen. Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter från helgen!

• nni
    Snäckan4 skrev 2009-03-30 08:43:06 följande:
    Hej Tjejer, tänkte bara säga att jag var i Tyskland i helgen och handlade. Var inne på calles först men det var mycket sämre utbud, jättetrångt och tog väldigt lång tid i kassorna. Priserna var endast i ett fall billigare än på Bordershopen annars var de lika eller dyrare. Samt att det är så mycket bättre utbud på allt på Bordershopen och roligare att gå där. Vi kommer nog inte åka till Calles igen. Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter från helgen!
    Tack för rådet! Ska själv in o handla i Danmark eller Tyskland. Men då vet vi att Bordershopen har bättre utbud iaf.

Vi e lite kluvna nu med vigselmusiken, ska ha Ronja Rövardotter ingångs, men sedan utgångs e vi inne på 2 olika...ja vi får väl prata med vår violinist vad som låter bäst på stråk också. Var lärorikt o mysigt att höra musik igår i kyrkan iaf.
  • Fru Rothman

hej tjejer...

är redan gift sedan snart 2 år tillbaka. men jobbar som negelteknolog, i malmö. vill inte göra rekla,m för mig här men maila mig så berättar jag mer.

shinynails@comhem.se

• nni

Tänkte boka konultations tid hos Tårtesset i Staffanstorp. Någon som gjort det?? Eller bokat tårta runt lund någonstans?

• Plummis83

Vi har bokat de! Har blivit trevligt bemöta hittills så vi är nöjda! Har varit på konsultationsträff och det var väldigt trevligt, kändes bra!

nni skrev 2009-04-21 11:02:41 följande:
    Tänkte boka konultations tid hos Tårtesset i Staffanstorp. Någon som gjort det?? Eller bokat tårta runt lund någonstans?
  • nni

Vad bra! Ska ringa o boka på torsdag. Bra du stavade rätt också, "konsultation" menade jag med.

Svar på tråden Lund 2009