• VJ75

Vad menar min systerdotter?

Vad menar min systerdotter med "Somliga gifter sig andra har ett liv"

• Svar på tråden Vad menar min systerdotter?
  • VJ75

Hon är 19 år!!

aikidoaasa skrev 2009-02-25 18:38:23 följande:
    Hur gammal är din systerdotter? Det låter nästan som något som hon hört från någon annan och apar efter...
  • Lady o Lufsen

Då upprepar jag mig...är hon 19 år så är hennes egna liv milsväg ifrån äktenskap, vilken KAN vittna om hennes inte så väl valda kommentar

Lady o Lufsen skrev 2009-02-25 18:42:54 följande:

Vad hon menar mer exakt kan nog bara hon själv svara på... JAG tolkar det som att hon inte tror att du just inte har nå´t annat att göra än att planera ditt liv...och att hon möjligtvis tror att ditt liv bara kommer att bestå av att vara- gift!
  • 090208

For att hon inte vet hur det kanns.

Jag tankte likadant forut. Men pang bom och 13 manader senare vart jag gift!

• Celeste97

Hihi, jag tycker du kan spara den kommentaren och läsa upp den i ett tal på hennes bröllop i framtiden!

• lillalyckan

Celeste97 skrev 2009-02-25 23:42:20 följande:
    Hihi, jag tycker du kan spara den kommentaren och läsa upp den i ett tal på hennes bröllop i framtiden!

mycket bra idé... {#lang_emotions_wink} hihihi

• workoutgirl

Jag skulle tolka det som att hon tycker att du bara har bröllop i tankarna, inte att det handlar om att vara gift eller inte.

• Lido
    workoutgirl skrev 2009-02-26 08:39:56 följande:
    Jag skulle tolka det som att hon tycker att du bara har bröllop i tankarna, inte att det handlar om att vara gift eller inte.
    Tolkar det ungefär likadant, att hon tycker att du bara sysslar med gifteriet just nu och därför inte har något liv. "Ge dig nu, det finns annat här i världen än ditt bröllop", typ. Blivit mycket bröllopssnack på släktmiddagarna på senaste tiden kanske?
  • 090208

Du har en poang dar...

Jag skrev pa facebook haromdan att jag ar "trott pa folk som bara skriver om deras barn och/eller pojk/flickvanner", dar i kommentaren...

Men sakert sa tanker du pa valdigt mycket annat men hon verkar val inte uppfatta det... Finns ju 1000 olika saker med ett brollop att diskutera.
    Hon tanker uppenbarligen inte pa vad hon sager, men kanske inte du heller (bli inte arg nu)... Min syrra t.ex snackar bara bristningar, stygn, lackande brost m.m m.m. Sk*ter val jag i...

Na jag vet inte, menar inte alls att vara dum, bara en annan synvinkel pa det hela.
    Lyssna inte, klart hon ar glad for din skull.

workoutgirl skrev 2009-02-26 08:39:56 följande:
  • Comfortably numb

tror inte hon menade ila, 19-åringar har ju helt andra saker i tankarna, och tycker nog att när man gifter sig så har man verkligen tagit vuxensteget och då väntar familjeliv och barn, något som kan tolkas som att inte ha något liv, vilket i den åldern är söta killar, handväskor, fester...
    min syster är 20, och hon har värre åldernoja än mig som är 10 år äldre, och säger att hennes liv snart är över.....

• VJ75

Ja du om de ändå vore så vi träffas aldrig. Hon är gudmor till min son också har bjudit hit henne på fika men hon dyker aldrig upp!

Lido skrev 2009-03-02 01:05:19 följande:
    Tolkar det ungefär likadant, att hon tycker att du bara sysslar med gifteriet just nu och därför inte har något liv. "Ge dig nu, det finns annat här i världen än ditt bröllop", typ. Blivit mycket bröllopssnack på släktmiddagarna på senaste tiden kanske?
Svar på tråden Vad menar min systerdotter?