Vi fick en otrevlig upplevelse hos Remanns också. Vi hyrde alla kläder till brudgum + 2 marsalkar där och köpte finskor till min blivande. Sedan fick vi betala för slipshyra till marsalkarna men ingen slips ingick. Därför skulle jag köpa slipsar till kostymerna som kostade 300 st där. (Kostymerna kostar 800 för den vuxne och 600 för barnet). Men då hade de bara en av varje. så vi kom överrens om att de skulle ringa mig om det gick att beställa slipsarna.
Sedan funderade jag under helgen (var där en lördag) och på måndagen vid 11 (1 timme efter öppning) ringde jag dem och sa att de inte behöver beställa några slipsar. Vi kunde nämligen sy egna av tyget som blev över från tärnklänninganra. Då sa de att de redan hade beställt och att de krävde oss att betala för slipsarna. Då sa jag, att vänta lite nu, jag bad er ringa mig om det gick att beställa. Då sa han att ja, det sa du, men vi har haft mycket kunder och inte hunnit ringa. Sedan sa han att ni vet aldrig vad ni vill och man kan aldrig lita på människor och slängde på luren i örat på mig.
Då ringer min sambo upp och frågar vad han håller på med. Vi har redan spenderat strax över 5000 kr där, och att slipsarna måste ni väl kunna avbeställa om ni redan gjort en beställning? Vi var ju faktiskt överrens om att de ksulle ringa innan oavsett. Då började mannen att skrika och svära på min blivande och sedan slängde han på luren där också.
Så, jag rekommenderar inte Remanns. hade det inte varit för att det i deras hyresavtal står (inget de upplyser om) att man förlorar handpenningen på kläderna om man inte hyr dem, så hade jag gått någon annan stans. Kanske är lite dumsnålt men jag har inte lust att betala 10 000 kr för kläder vi sedan inte får med oss hem.