• maj2010

Brudklänning i Göteborg

Det börjar bli dags att prova klänningar för att skaffa mig en uppfattning om vad jag vill ha. Men vart går man i Göteborg med omnejd? Ramona har jag bara hört dåligt om, hur är de andra butikerna i Göteborg?

Vilka är trevligast? Vilka har störst utbud av enkla, stilrena klänningar?

Hjälp!

• Svar på tråden Brudklänning i Göteborg
  • Bauti

Störst utbud har Ramona.
    Men gå dit med näsan i vädret och låssas som om du har hur mycket pengar som helst. Då är dom genast mycket trevligare. Jag har själv testat det

• Linda Louise

Jag vill tipsa om Johans Högtidskläder, Linnégatan. Där hittade jag min, den är otroligt stilren och vacker i all sin enkelhet (ligger en bild i mitt galleri om du vill glutta). De var hjälpsamma och hur söta som helst. Lycka till!

• Blivande mrs walker

Ramona tyckte jag var okej, inte otrevliga men inte direkt trevliga heller och ganska bra utbud av klänningar. Det finns en affär på Första Långgatan (eller det gatan heter efter första långgatan, för den byter väl namn vid Järntorget? men alltså efter Järntorget, mot Hagakyrkan) där de är ganska otrevliga och sura.
    Jag köpte min klänning på VIP vid Vasakyrkan, där var de jättetrevliga men kändes samtidigt ärliga ("mammiga" tanter som sa åt en annan tjej att den klänningsmodellen kanske inte var rätt för henne (men på ett trevligt sätt), och tipsade mig om att jag kunde köpa en billig reaklänning och sy om den). Det var den absolut bästa klänningsaffär jag varit på.

• maj2010

Tack för era tips! Det får nog bli en runda på stan i helgen

• PM09

Jag hittade min drömklänning på Vasaplatsens skrädderi. Hon har många fina stilrena klänningar. Dessutom var hon mycket trevlig. Man kunde även hyra klänning där.

• linvinter

Jag blev bra bemött på Ramonas, var inställd på att det skulle vara en kamp, men jag blev positivt förvånad. Hittade en av mina favoriter där.

Dock slutade det med att jag köpte min på Vasaplatsens skrädderi och uthyrning. Jättetrevliga!

• Lajsan
    PM09 skrev 2009-02-25 13:35:28 följande:
    Jag hittade min drömklänning på Vasaplatsens skrädderi. Hon har många fina stilrena klänningar. Dessutom var hon mycket trevlig. Man kunde även hyra klänning där.
    här hyrde jag min drömklänning, jättebra service!
  • Saga85

Jag var på Ramonas idag, den 5:e brudbutiken jag besöker i min jakt efter en klänning :)

Vill bara dela med mig av denna hemska upplevelse... Har aldrig blivit så dåligt bemött på en brudbutik som på Ramonas. Jag fick vänta länge innan jag fick börja prova, fick ingen hjälp av butiksbiträdet (tack o lov hade jag en kompis med mig som kunde hjälpa mig av och på med klänningarna). 

När jag väl fick hjälp av ett butiksbiträde som tog fram två fina klänningar till mig, kom ett annat butiksbiträde frma till mig och sa: "Det är så mycket folk här idag så ni får faktiskt gå nu och lämna plats år andra".

Fruktansvärt dålig stil, är de inte ens intresserade av att sälja brudklänningar på Ramonas? Deras klänningar är ju ganska dyra, och jag var ändå beredd på att betala det priset - men nu tänker jag aldrig gå tillbaka dit igen. 

• Katarina1
    Bauti skrev 2009-02-25 10:51:03 följande:
    Störst utbud har Ramona.
    Men gå dit med näsan i vädret och låssas som om du har hur mycket pengar som helst. Då är dom genast mycket trevligare. Jag har själv testat det
     Jag kan hålla med om detta. Ramona är väl inte känd för att ha så trevliga personal men det är kanske för att de vet att dom har mycket att erbjuda. Jag köpte min klänning där efter att provat ett flertal butiker i Göteborg. 
    Gå dit iaf och se, det skadar inte.  
  • MrsT2011

Ramonas är sjukt otrevliga. De utgår förmodligen från att alla bara är där för att prova och sedan beställa kopia från Kina... Jag gillar inte Rehmanns heller, snorkiga som tusan. Den andra butiken nära Järntorget heter Wedding Square men det var sisådär med bemötandet där också.

Mitt tips är som tidigare nämnts butiken VIP vid vasakyrkan. Fantastisk personal! Vill även slå ett slag för Wedding by Camilli som ligger mitt emot tyska skolan, det är en second hand-butik med bröllopstema, så otroligt mysig! Själv köpte jag förresten min klänning hos Brud & Fest i Alingsås. REKOMMENDERAS, hon som har butiken är en fantastiskt gullig kvinna.

• SnartFruSir

Vi fick en otrevlig upplevelse hos Remanns också. Vi hyrde alla kläder till brudgum + 2 marsalkar där och köpte finskor till min blivande. Sedan fick vi betala för slipshyra till marsalkarna men ingen slips ingick. Därför skulle jag köpa slipsar till kostymerna som kostade 300 st där. (Kostymerna kostar 800 för den vuxne och 600 för barnet). Men då hade de bara en av varje. så vi kom överrens om att de skulle ringa mig om det gick att beställa slipsarna.

Sedan funderade jag under helgen (var där en lördag) och på måndagen vid 11 (1 timme efter öppning) ringde jag dem och sa att de inte behöver beställa några slipsar. Vi kunde nämligen sy egna av tyget som blev över från tärnklänninganra. Då sa de att de redan hade beställt och att de krävde oss att betala för slipsarna. Då sa jag, att vänta lite nu, jag bad er ringa mig om det gick att beställa. Då sa han att ja, det sa du, men vi har haft mycket kunder och inte hunnit ringa. Sedan sa han att ni vet aldrig vad ni vill och man kan aldrig lita på människor och slängde på luren i örat på mig.

Då ringer min sambo upp och frågar vad han håller på med. Vi har redan spenderat strax över 5000 kr där, och att slipsarna måste ni väl kunna avbeställa om ni redan gjort en beställning? Vi var ju faktiskt överrens om att de ksulle ringa innan oavsett. Då började mannen att skrika och svära på min blivande och sedan slängde han på luren där också.

Så, jag rekommenderar inte Remanns. hade det inte varit för att det i deras hyresavtal står (inget de upplyser om) att man förlorar handpenningen på kläderna om man inte hyr dem, så hade jag gått någon annan stans. Kanske är lite dumsnålt men jag har inte lust att betala 10 000 kr för kläder vi sedan inte får med oss hem.

• MrsT2011
    SnartFruSir skrev 2011-07-26 13:32:19 följande:
    ... och nu såg jag att detta var en gammal tråd, men men
    Det är relevant ändå! Jag svarade för att jag själv letade klänning i september-10 till mitt bröllop i juni-11. Det betyder att nästa års sommarbrudar snart kommer ge sig ut och leta. Alla tips är välkomna! Remanns är helt hopplösa, bra att du berättade!!
  • Jalma

Slår gärna ett slag för VIP jag också. Otroligt trevliga, hjälpsamma och flexibla. Det går dessutom att få klänningar i massa olika färget (fler än vad som hänger i affären) så det är perfekt för tärnklänningar.

Svar på tråden Brudklänning i Göteborg