• Jemma

Hjälp, måste göra ett monogram nu!

Jag skulle beställa en stämpel från mycards och dom skulle göra en beställning nu snart. Men problemet är att jag måste göra ett monogram? hur gör jag det? Jag har googlat lite men alla skriver om paint, photoshop etc. inget av dessa har jag utan använder mac. samt är ny användare så lite kris just nu.

kan nån hjälpa mig? nästa beställning skulle vara om 3veckor.

• Svar på tråden Hjälp, måste göra ett monogram nu!
  • Jemma

Jag vill ha så hela namnen utskrivna (?)

• MV85

Monogram gör man bara med initialer... annars är det en namnstämpel bara som du vill ha, eller?

• Persianbride2009

monogramsidan är jättebra, kerstin som sköter det hela är väldigt snabb på att svara på email och är väldigt hjälpsam!

• monkay

Om du har photoshop är det superenkelt att göra antingen ett monogram ( med bara intialerna) eller med hela namnen. Jag gjorde en av varje som jag sen beställde stämpel av på mycards. Supernöjd!

Du kan kolla på dafont.se där finns det en massa olika typsnitt att ladda ned helt gratis!

Sen är det bara klippa och klistra, och med photoshop går det blixtsnabbt eftersom man kan flytta de olika lagren så man får avstånden perfekt.

• monkay

Men förlåt, jag läste för fort, missade att du inte hade photoshop...

• Jemma

haha, nä tyvärr. inge photoshop. hade varit betydligt enklare då. =)

Hon från mycards sa att det hette monogram? trots hela namn..

• Jemma

jag måste ha den klar nu.. tjejen skulle skicka beställning, har inte tid att vänta på kerstin. Var in och kollade på hennes sida

• Jemma

monkay - precis. =)

Jag fick en kompis nu som har vanlig pc att göra.. fick börja med att skicka alla fonts.. =) Kommer ta tid känner jag.

• monkay

Nejdå...det går supersnabbt Du får nog tillbaka färdig produkt ikväll!

Vilka typsnitt har du valt?

• Jemma

kan man använda sig av vanliga jpg filer?

• Jemma

jaja, inte så noga. monogram eller inte, ni förstår vad jag menar

• monkay
    Jemma skrev 2009-02-24 21:19:43 följande:
    kan man använda sig av vanliga jpg filer?
    ja, det tror jag absolut... Tror att de på mycards kan fixa till skarpheten om de inte tycker den är tillräcklig. Har för mit att det stod det där man beställde
  • Jemma

Kanske ska berätta hur det gick. =) Jag var bra stressad när jag skrev. Ville inte missa beställningen. Var inte meningen att vara kort i inläggen jag skrev, satt samtidigt och googlade efter hjälp. haha

Iaf så hjälpte min kompis mig. Han hade inte något av typsnitten på sin dator så jag fick sitta och skicka över (och förklara hur man lägger in dem) Det går trögt när man själv inte har en PC.
    Men tillbaka fick jag precis det jag ville ha. Våra namn. En stämpel som vi sen kan använda till annat. Inge datum alltså.

Jag valde typsnitten scriptina (mitt namn) och felix titling på gubben. (som dom flesta här på fl)

det blev inte avancerat alls utan enkelt och stilrent. Mailade in beställningen rätt sent på kvällen och morgonen efter hade jag fått en bekräftelse från mycard. Dom hade alltså väntat in mig. Snacka om service! Rekommenderar dom starkt. Snabb att svara och hjälpsamma!

Så tack alla för hjälpen. Det funkade alldeles utmärkt med jpg-filer. Dom mailade t.om tillbaka för att kolla att dom fått rätt beställning.

Så nu är det bara att vänta in beställningen och börja göra texten till korten. Längtar!

• monkay

Va roligt att du fick iväg beställningen Nu är det bara vänta en vecka så kommer stämpeln

Kan du inte lägga in en bild på den sen, blev så nyfiken hur den blev

• Jemma

Klart jag kan. Jag knäpper kort på själva inbjudan när den är klar så får du se hur det blev. Jag hoppas bara att det blir bra nudå.

Jag tänkte även ev lägga ditt ett fint litet hjärta också. Får se hur det blir, i huvudet ser det bra ut men i verkligheten brukar det oftast se helt galet ut

Svar på tråden Hjälp, måste göra ett monogram nu!