• gotlandsulrika

Hur träffades ni?

Det är alltid spännande att höra hur par har träffats.

Hur träffades ni och var det kärlek direkt?

Jag träffade min sambo då jag tog MC körkort och han var min instruktör. Det var inte kärlek vid första ögonkastet, jag hade bestämt mig för att han inte var min typ, men han fick mig att ändra mig :)

• Svar på tråden Hur träffades ni?
  • konstigabaralillajag

Vi träffades på puben en höstnatt för 11,5 år sedan och sedan dess har vi varit tillsammans. Förlovade oss efter 1,5 år och ca 12 år efter det att vi möttes första gången ska vi nu gifta oss :)

• Pumpkin

Vi träffades på nätet, via match.com. Jag skickade en "Virtuell kyss" till honom men fick inget svar på ett bra tag, och när jag väl fick svar så hade jag börjat dejta en annan kille. Så vi mailade och pratade på MSN som vänner bara och när det började bli dåligt mellan mig och min kille var det han som pratade med mig och försökte hålla mitt humör uppe. Efter ett tag rann mitt förhållande ut i sanden och i samma veva satte (numera) maken in stöten. Vi pratade i telefon första gången när han var i San Diego på jobb och när han kom hem mötte jag honom på Arlanda. Vi sov tillsammans på ett hotell ute på Arlanda den natten och sen dess är det vi!

För att "knyta ihop påsen" lite avslutade vi vår bröllopsresa i San Diego, det kändes väldigt speciellt

• Dittvackrajag

Det var för 6½ år sedan.
    Vi börjde i samma klass (åk. 7) och 3½ år senare blev det vi.

• Anciii

Ungdomskärlek ;) Vi träffades när jag flyttade till Värnamo och skulle börja i 8:an så blev jag superkär i en av killarna som vi hade vattenballongkrig med.. jag berättade för min kompis att jag gillade honom -och trodde verkligen inte att han gillade mej- så vi började messa och det visade sig att han var kär i mej oxå, vi blev tillsammans för snart 7 år sedan.. och nu i maj är bröllopet!

• Sesamy

Först träffades vi på en studentfest. Blev nyfiken. Han likaså, men han trodde jag var sexton så inget hände.
    Någon månad senare ramlade vi på varandra på en ny fest. Jag var egentligen inte bjuden dit. Han hade inte tänkt åka.

Jag blev direkt glad när jag såg honom där, men visste inte varför. Vi pratade och flörtade hela kvällen. Somnade på varsin hög med stolsdynor - sånna man har i trädgården - som han fixade fram. Vaknade med kletigt smink och rufsigt hår av hans mobil som ringde. Det första han sa innan han gick och svarade var....
    "du är så vacker när du sover".

Ingen av oss vågade fråga om den andras nummer. Vi bodde ju 40 mil ifrån varandra och kände ju inte varandra "egentligen".

Som tur var frågade han sen min brors flickvän, som han känt sen länge. Massa mess och telefonsamtal följde. En och en halv månad senare när jag var på besök frågade han "chans".

Efter distansförhållande, flytt, veckopendling och flytt sitter vi nu här i soffan bredvid varandra och planerar bröllop. =)

• Kajsalisan

Vårt sexmästeri på universitet åkte på egen resa till Polen med stena baltica. Jag var rätt ny och hade just blivit dumpad av en av killarna som var med.Han (min bm) var en "hang araound" som det heter. Vi mittemot varandra på tåget upp, men han var så bakfull och spenderade mesta tiden på toa.. Så tog ingen större notis om honom då. Jag satt å trånade över killen jag inte fick. Senare på båten när alla hade käkat och hängde runt baren sa en av tjejerna "jag tycker du ska bli ihop med S". Njae, tänkte jag.. Men det föll sig så att jag och S hamnade i en trappa och efter en natts samtal om allt, visade sig att vi har gemensamma vänner, bodde grannar i stan, gick på gymnasiet ihop, varit på samma ställen under större delen av livet utan att sett varandra. Framåt morgonen friade han helt enkelt med devisen "Muntligt avtal gäller". Och ja, det har ju faktiskt hållt. Låter otroligt klyschigt men så var det.

• MV85

Jag gjorde det förbjudna gånger två med min m2b

Första gången jag kommer ihåg att jag träffade honom var när han klev in i fikarummet på jobbet min första dag där (en onsdag).
    Han var stressad och for runt o röjde, rev i diskmaskinen och hade sig - jag bara stirrade på honom.
    När han till sist tittade på mig kom orden ut som "Varför känner jag igen dig?" från min sida.. Jag kunde inte för mitt liv förstå varför!
    Det visade sig att han var min fd. väns ex... Alltså hade vi troligen träffats via henne när de var ett par, men jag kunde inte komma ihåg det.

Måndagen efter jag hade börjat bråkade jag med min dåvarande kille och avslutade det förhållandet en gång för alla - dock inte på grund av m2b, utan av helt andra orsaker.

m2b fick reda på att jag blivit singel (svårt att dölja när man jobbar med sitt ex som inte kan hantera situationen) och började flirta lite - själv tolkade jag det inte som flirtande utan bara som att "det är sån han är" (vilket han oxå är hehehe)så inget hände.
    Någon vecka senare slutade även han på jobbet.

Ytterligare några veckor senare kom han tillbaka på jobbet... Flirtigare än någonsin (men jag fattade så klart fortfarande ingenting) och mer inställsam än jag kunde väntat mig.. Han fortsatte flirta, jag flirtade tillbaka - men utan att mena något med det då jag inte trodde han gjorde det..
    Det visade sig så att han kommit tillbaka till jobbet för att bli kontorschef!
    Inget ändrades mellan oss förutom att han blev min chef och vi fortsatte som innan...

Helt plötsligt en dag kläcker han ur sig att det är jobbigt att jobba med mig o han är synd att han inte kan göra sig av med mig - varpå jag tycker att vaddå? o han erkänner att det är för att han gillar mig (inte med dessa ord, men för att försöka korta ner en väääääldigt lång historia lite)... Jag blev chockad och gick hem (en fredag eftermiddag..
    Veckan efter bestämde jag mig för att låtsas som han inget sagt - vilket ledde till att han helgen efter skickade sms och frågade om han fick bjuda ut mig på lunch på måndagen...
    och på den vägen är det!

Vi höll det hemligt på jobbet så länge vi jobbade där... Har i efterhand fått reda på att han varit tvungen att prata med vd på företaget för att kunna bjuda ut mig och han hade fått tjata sig till att få ett okej... Det är jag glad för idag!!!

Det var aldrig kärlek vid första ögonkast som ni nog förstått nu, men det var en förbjuden kärlek (kompis ex = rör ej + chefen på jobbet = rör ej) som lett till en helt underbar resa!

• Tindragull

Vi träffades på en camping. Fick ett ryck och åkte ut för att dricka kaffe hos mamma i husbilen...
    Var ganska många där som kände varandra och min m2b var enda singelkillen...
    Ett glatt gäng och på kvällen blev det öl & kubb.
    Ett antal öl och några kubb-kast senare var det vi...

3 månader senare var första barnet på G och på den vägen är det!

(Och ännu roligare är att hans föräldrar bor ca 50 meter från min mamma.... Så vi har bott så nära, men aldrig sett varandra... )

• Taaanja

Vi träffades för första gången för 8 år sedan, då var jag alltså 13 år gammal. Detta var på Liseberg, när man sprang runt där som alla andra fjortisar och spanade killar. Vi började sedan festa ihop och det ena ledde till det andra. På min 14årsdag blev vi sedan tillsammans och har varit tillsammans sen dess utan avbrott. Rätt fantaskiskt att man kan träffas så unga och fortfarande hålla ihop. Vi har idag varit tillsammans i lite mer än 7 år. :)

• skille

Jeg var ute å rastet mammas hund lille nyttårsaften 2006. Vi var i en stor park i Oslo. Plutserlig var hunden borte... Da hadde den lille sniken funnet m2b og nektet å flytte seg, han ville bare følge etter m2b og ikke meg. Mannen var ikke så ille og det viste seg at han var mannen i ine drømmer:)

Så mammas hund har all ære for at jeg gifter meg om 87 dager....

• Plummis83

Via E-kontakt på nätet för snart 3 år sen!!

Jag skulle just lägga ner min sida då jag bara träffade fel killar som bara var ute efter en sak när han började skriva, jag tänkte att jag skulle ge det en sista chans å idag är vi sambos och planerar bröllop till sommaren!!

• Tooticki

Vi träffades på dykklubben, min man var hjälpinstruktör på den OW-kurs jag gick. Vi flirtade lite under kursen men jag var inte alls ute efter något förhållande. När kursen var över sade vi hejdå men han hade snokat reda på min mail så han mailade mig redan veckan efter, efter massa mail och flera långa telefonsamtal gick vi på dejt vilket slutade i hans säng Jag var dock fortfarande helt inne på att vara singel och det tog närmare 4 månader innan jag kapitulerade och vi blev ett par. Jag är så glad att han orkade vänta på mig trots att jag inte var sådär jättescysst med tanke på hans känslor för mig.

• novia72

på nätet :) han hade skivit saker om sig själv & upplevelser som BARA min livskamrat kunde skriva......

• Superälsklingen

Vi träffades på jobbet. Jag hade fått ett sommarjobb i en butik och han var chef på en av avdelningarna i samma butik. vi jobbar inte på samma avdelning dock.
    Vi satt i lunchrummet en dag och pratade grillat. Jag tipsade honom om att grilla pitabröd. Efter det började vi prata lite mer och en dag så var en stor båt på besök i staden. han frågade om jag ville följa med och titta på den efte jobbet. vi var några stycken som skulle gå. När vi väl skulle gå var det bara vi två (konstigt =P). Båten hade redan åkt så han bjöd på en glass och vi gick en lång promenad istället. till slut körde han hem mig. Nästa dag så skulle han köra hem mig efter jobbet. Vi stod utanför mitt hus och jag ville verkligen inte gå hem. efter en stund bestämde vi oss för att åka hem till honom och se på allsång på skansen och äta varma mackor. Den kvällen blev vi ihop och sen dess har vi bott ihop. Nu har vi varit ett par i 1 år och 7 månader, förlovade i 6 månader och ska gifta oss i augusti =)

När vi träffades var jag på väg till usa för att studera men jag var för kär så jag bestämde mig för att stanna hemma med älsklingen. Min familj är väldigt tacksamma för det! =)

• rosesarered

Vilken rolig tråd, alltid kul att läsa om andras kärlekshistorier.

Vi träffades en kall vinternatt ute i nöjeslivet-på en nattklubb. Ett sånt där kvart i tre ragg
    Såhär efteråt skulle jag vela påstå att det var nånslags ögonblickskärlek eller ögonblicksattraktion. Det kändes väldigt speciellt på en gång mellan oss, som att vi alltid känt varandra och en sällsynt känsla av att jag kunde vara mig själv med honom. Det var passionerat och tryggt på en och samma gång!
    Dagen efter skickade jag ett sms till honom där jag berömde hans kyssteknik och berättade att han var den bästa kyssaren jag stött på. Fick samma respons tillbaka och sen gick vi på 4-5 dejter och blev ett par "officiellt".

• JPerlestam

Vi träffades när vi båda jobbade som sommarvikarier på hemtjänsten en sommar. Jag gick dit sunkig som vanligt (hade helgvikat där innan o där var ju bara en massa gamlingar inte lönt att klä sig snyggt) men insåg sedan att en snygg kille visst börjat jobba där så det blev till att piffa till sig lite.

Första gången vi pratade med varandra var när jag satt o läste horoskop ur Aftonbladet för alla i lunchrummet och när det var hans tur så visade det sig att vi är födda samma datum! Det ena ledde till det andra och efter ett struligt första år är vi 5 år senare nygifta och underbart lyckliga. Killen som inte var min typ alls visade sig vars den absolut RÄTTE för mig!

• JosieJose

Vi träffades för drygt 7 år sen när vi båda var "backpackers" i Australien. Jag var där, 19 år gammal och hade väl ingen tanke på att träffa någon... Vi var båda överrens om att det bara skulle vara en flirt medans vi var i Sydney.
    Som tur är fick jag honom på andra tankar och när han efter några månader åkte hem till england och jag hem hit flyttade jag över till honom för att se hur det skulle gå. 6 månader senare flyttade vi ihop och i höstas fick jag äntligen förlovningsringen på mitt finger... o bröllopsplanerna börjar ta form...

Svar på tråden Hur träffades ni?