• littleprincess

tjej som friar till kille??

Hej,

Jag behöver lite goda råd och kanske åxå lite tips. Har en underbar pojkvän sen en tid tillbaka och nu har jag under en tid gått och funderat på att jag skulle vilja fria till honom, egentligen är man väl lite gammaldags så att man skulle vilja att killen friar men nu är jag så säker på min sak att det egentligen inte gör nåt att jag friar istället...så vad tycker ni kära läsare?
    -Gör jag rätt som friar?

Tacksam och rådvill...

• Svar på tråden tjej som friar till kille??
  • hujjedamejj

Go for it! Vi lever på 2000-talet! =)

• rockabilly bröllop

Gjorde jag med... Funkar lika bra det, även om man ibland sörjer att aldrig få uppleva drömfrieriet...;( men, men... Lika bra att göra det själv,så det blir gjort... hihi

• littleprincess

Jo det är ju helt sant =)

• Corona

Jag tror att bästa sättet att få sitt drömfrieri är att fixa det själv Killen vet ju sällan vad man själv drömt om, om det t ex är ute i naturen eller på en romantisk restaurang, eller... skillnaden är "bara" vem som ställer frågan.

Vill man fria och ändå vara gammaldags finns ju traditionen att kvinnan får fria 29/2. Men dit är det ju ett tag till nästa gång, så kör på tycker jag Lycka till!

• littleprincess

sen är det ju det där dilemmat att man är rädd för att få "nej" men vem är å andra sidan inte det?

• littleprincess

rockabilly bröllop skrev 2009-02-23 19:02:09 följande:

Gjorde jag med... Funkar lika bra det, även om man ibland sörjer att aldrig få uppleva drömfrieriet...;( men, men... Lika bra att göra det själv,så det blir gjort... hihi
    så sant som det är sagt....men du ångrade väl inte att du gjorde det? :)får man fråga hur du friade? :)
  • LottaAnders

Klart det är ok att som tjej fria till sin älskling. Det gjorde jag.
    Det var på skottdagen förra året.
    Innan jobbet förberedde jag med ljus, champagne och härlig musik uppe i vårat sovrum.
    Efter jobbet lagade vi god mat och sen gick jag och duschade. Medan han duschade snabbade jag migupp och gjorde klart. Satte på musiken och hällde upp i glasen och så.
    När han kom upp hörde han musiken och undrade vad jag höll på med. När han kom upp och såg mig och fick sitt glas blev han alldeles rörd. På hans glas satt ett kort med den stora frågan. "Jag älskar dig och vill bli din fru. Vill du gifta dig med mig."
    Ett minne för evigt.
    You go girl!!!

• littleprincess
    LottaAnders skrev 2009-02-23 19:13:39 följande:
    Klart det är ok att som tjej fria till sin älskling. Det gjorde jag.Det var på skottdagen förra året. Innan jobbet förberedde jag med ljus, champagne och härlig musik uppe i vårat sovrum.Efter jobbet lagade vi god mat och sen gick jag och duschade. Medan han duschade snabbade jag migupp och gjorde klart. Satte på musiken och hällde upp i glasen och så.När han kom upp hörde han musiken och undrade vad jag höll på med. När han kom upp och såg mig och fick sitt glas blev han alldeles rörd. På hans glas satt ett kort med den stora frågan. "Jag älskar dig och vill bli din fru. Vill du gifta dig med mig."Ett minne för evigt.You go girl!!!
    Tack för att du delade med dig av ditt fina och personliga minne...=)
Svar på tråden tjej som friar till kille??