• ingenjörsbruden

Hur hämtar man sitt nya körkort på posten?

Ja var tusan lägger man en sån här tråd....Nåja

Fråga:
    Kan man hämta ut sitt nya körkort med sitt gamla körkort som leg?

Har ju fått ett papper från folkbokföringen där det står att jag bytat namn....ska det papperet med o visas upp?

Annars måste maken följa med o intyga att jag är jag....

Någon som har klara besked?!

• Svar på tråden Hur hämtar man sitt nya körkort på posten?
  • T RO

de ä bar å åk!

Ta du med ditt gamla leg, det funkar!

• Ore

Japp, jag hade gamla körkortet. Och så kollade de att jag såg ut som jag. Hade inte med mig pappret, men det är väl lika bra att slänga med det, ifall de vill kolla på det.

• pojomo

det räcker att ta med det gamla körkortet, dom kollar ju så att personnr stämmer

• Ankan80

Ja, o tar du med dig körkortet så makulerar de det....

• ingenjörsbruden

Okidoki då försöker jag med det!

Har för mig att jag hade lite problem när jag skulle hämta ut mitt körkort första gången...hade med mig passet men det gällde visst inte...Nåja! Det är lääääääääääääääänge sen!

Tack för hjälpen!

• Marrajja

Har själv jobbat på Företagscenter där man hämtar körkorten och jag kan säga att det beror nog på vem som står i utlämningsdisken... Men reglerna är att du måste ha papper från skatteverket med dig, om att du bytt namn. Ditt gamla körkort är inte längre giltig legetimation då du ju inte längre heter det namnet som står på det. Att ha någon med, som intygar att du är du, funkar inte heller alltid när det gäller namnbyte, utan det krävs egentligen papper på det.

Men som sagt, det beror på vem det är som jobbar, hur nogranna de är.

• ingenjörsbruden
    Marrajja skrev 2009-02-23 17:14:19 följande:
    Har själv jobbat på Företagscenter där man hämtar körkorten och jag kan säga att det beror nog på vem som står i utlämningsdisken... Men reglerna är att du måste ha papper från skatteverket med dig, om att du bytt namn. Ditt gamla körkort är inte längre giltig legetimation då du ju inte längre heter det namnet som står på det. Att ha någon med, som intygar att du är du, funkar inte heller alltid när det gäller namnbyte, utan det krävs egentligen papper på det.Men som sagt, det beror på vem det är som jobbar, hur nogranna de är.
    Låter som att det var en regelpolis som jag råkade ut för förra gången då....nåja det är bra med lite förvarning så man inte står där som ett fån då!
Svar på tråden Hur hämtar man sitt nya körkort på posten?