• nu gifter vi oss

    Retro 70-tal på festen/middan!

    Hittar ingen tråd om detta. Fick en idé om att duka och dekorera festlokalen i 60-70-talsstil. Det finns ju så himla mkt coolt att få tag i, både nytt och gammalt. Gamla psykedeliska dukar, ljusgröna och bruna ljus osv osv osv. Vad tror ni om den idén?

    Jag vill ha "vanlig" klänning osv men just inredningen skulle vara rolig att köra på detta tema och även inbjudningarna osv. Nu blev jag peppad på detta.

    Maten retro också eller? Räkcoctail, smördegsinbakad oxfilé och chokladpudding. ;)

  • Svar på tråden Retro 70-tal på festen/middan!
  • Kajsalisan

    Ja underbart!!!! Och musiken med eller? riktigt disco som första dans? Hade ju varit grymt. En helt fantastisk idé

  • tonårsmorsa

    Åh, kulörta ljusslingor är ett måste på 70-talsparty.

  • nu gifter vi oss

    Jag känner mer och mer för detta nu!
    Vill inte ha allt som tema utan tror bara det blir dekoren i så fall. Så läckert! Mamma har säkert kvar en massa marimekko-tyger och på loppis finns ju HUR mkt som helst att dekorera med. Grönt glas gjordes ju mkt i på den tiden, tex ljusstakar. Man säger inget till nån och vad förvånade folk blir när de kommer in i lokalen! Jag tror det skulle bidra till att göra middagen och festen avslappnad för vi vi inte ha nåt högtidligt, vi vill ha ROLIGT. :)

Svar på tråden Retro 70-tal på festen/middan!