Förbannad.....
Min svärmor på peka att vi stavat fel på inbjudan, vi har skrivit vigel istället för vigseln.
OCH jag som skulle posta inbjudningarna imorgon Förannades j...la hel... skit, skriker................
Min svärmor på peka att vi stavat fel på inbjudan, vi har skrivit vigel istället för vigseln.
OCH jag som skulle posta inbjudningarna imorgon Förannades j...la hel... skit, skriker................
GRMF!
Spelar det egentligen roll?
Förstår din upprördhet.
hummmm jag vet inte.....Ska ta några djupa andetag, hon på peka andra saker oxå, som inte till hör själva inbjdningskorten men bröllopet.
Om det är enkelt odnat och ni inte behöver sprätta upp kuvert och förstöra så ändra det. Men om det kräver en massa jobb och pengar så tycker jag att ni struntar i det. Det är ju inte så att folk inte fattar och minst hälften kommer inte att se det. Hjärnan är ju så fantastisk och fyller i automatiskt om en bokstav fattas...
Men trist, det fattar jag ju att det är.
Kram
Jag förstår att det känns tråkigt, men som övriga säger, det spelar egentligen ingen roll...
...lite ofint att påpeka det kan jag tycka...
Har inte lagt dom i kuvert än, men jag får skriva om inlagan som är fastklistrad. Dvs köpa nytt papper, klippa till rätt storlek och klistra dit igen.
Jag förstår att du är upprörd, men jag vet att jag hade grämt mig nåt alldeles förskräckligt om jag skickat ut inbjudningarna med stavfel i... Men det är jag det!
Förstår inte, upprörd över felstavningen eller över svärmor som påpekat felstavningen? Vad tråkigt om det är det sistnämnda.. De är väl bra att folk vågar påpeka felstavningar. Lär istället och stava rätt nästa gång. Man lär sig av misstagen :) Sen är det väl bra att vara medveten av stavfelet som finns än att inte veta om det?
Tillägg; jag hade vart irriterad på mitt stavfel men jag hade inte gjort om.. Men de är ju jag det
/ecobrud
Typ detta hände oss också...
Hade klippt ut 47 inbjudningstexter och klistrat fast i korten, när jag såg att vi glömt skriva med vart själva bröllopsfesten ska vara. Det hade väl gått att stunta i, men jag är perfektionist så det gick tyvär inte...
Det blev att slita bort texten från alla kort, köpa 24 nya papper a´ 4 kronor styck, klippa ut 47 stycken nya texter med mönstersax och klistra fast igen.
Fast då hade vi ju lite fler dagar på oss.
Man är ju olika, jag själv hade inte klarat av ett sådant fel på våra inbjudningar, men hade inte brytt mig om jag fått en inbjudan med stavfel av någon annan. Tror säkert att era vänner och familj har överseende med detta: det är ju lätt hänt! Synd att behöva skjuta upp att posta dem om ni planerat att göra det imorgon?