• novia72

    Hur klarar man av själva vigseln?

    Vi har en månad kvar tills vi står inför varandra & framför våra nära & kära för att lova varandra allt det vi tror på... till min stora oro/fråga...jag har börjat få mardrömmar om hur jag står där och inte kan sluta gråta av lycka... JAG KOMMER ATT VARA HÖGGRAVID, just nu räcker det med att jag tänker på det för att jag ska bli rörd...

    hur resonerar ni att ni ska klara det?

  • Svar på tråden Hur klarar man av själva vigseln?
  • Jen09

    Jag är också orolig att jag ska börja böla så att jag inte kan få fram mina löften! usch! börjar böla så snart bröllopsmusiken börjar spelas när jag är på andras bröllop...men jag har hört folk säga att när det är ens eget bröllop så är det annorlunda, man får hoppas på det :)

  • novia72

    Jen09 jag håller tummarna för oss alla...

    trodde att det var bara jag... nu känns det lite lättare när man inser att det är flera som har samma oro/rädsla...

  • ElinDLB

    Jag kommer att böla massor=P Börjar nästan grina när jag hör ingångsmarschen vi ska ha...Min tärna får ha servetter i massor och jag skadefinitivt ha vattenfast mascara. Sedan så ska vi fota oss innan så då har man iaf en massa bilder utan röda ögon=P

    Men vill ju inte gråta så mycket att jag inte kan prata så får hoppas att man kan hålla sig lite haha! Tror faktiskt att min fästman kommer att fälla en tår eller två=P

    Ha det så bra!

  • skille

    novia72 : nå er jeg ikke gravid, men jeg har det som eg hele tiden. Det rekker å høre på bryllups musikken så kommer tårene. Jeg er sånn med det meste. det holder at jeg snakker om min hund eller mormor jeg er sånn konstant, men når det komemr til kirken vet jeg at det trengs tørkeruller og ikke toapepper for å tørke tårer. Det er bare slik jeg er og min fanntastikse m2b sier hver gang "du er så søt". Lykke tårene skal få renne så mye dem vil den dagen:)

  • Persianbride2009

    I lördags köpte min m2b sina kläder och han var så stilig i provrummet. Började lipa direkt och fattade att om jag ska lipa för hans klädprovning kommer vi ha problem under vigseln =)!!!

  • Trudilutt

    Det är skönt att höra att man inte är ensam, undra om det finns några knep? För hur man fångar stundens romantik istället för att "fulgråta" sig igenom heeeela vigseln?

    Har ni några tips på lut, så släng hit de

  • Nova08

    Jag tror att jag kommer att tjuta som en galning och inga vattenfasta mascaror i världen kommer att hjälpa.. så nu lyssnar jag på alla låtar som vi ska ha i kyrkan ca 5 gånger/dag för att nästan "tröttna" på sångerna... ;) Kommer säkert inte hjälpa men det är värt ett försök..

  • Trudilutt

    Ja. det kan ju vara värt ett försök! Jag har ju trots allt 7 månader på mig att sätta låtlistan på repeat!

    Fler tips?


    Nova08 skrev 2009-02-20 15:55:58 följande:
    Jag tror att jag kommer att tjuta som en galning och inga vattenfasta mascaror i världen kommer att hjälpa.. så nu lyssnar jag på alla låtar som vi ska ha i kyrkan ca 5 gånger/dag för att nästan "tröttna" på sångerna... ;) Kommer säkert inte hjälpa men det är värt ett försök..
  • Robina67

    jag är hur blödig som helst, som grinar när jag ser nåt fint, eller någon annan grina eller läser en rörande artikel i tidningen.. Min största bävan inför bröllopet var just hur jag skulle klara mig utan att rå alltför rödsvullna ögon... Men, när jag gick in i kyrkan, såg min blivande o barn stå framme o vänta på mig, jag grät ingenting, inte på hela vigseln.. när jag hörde min kollega sjunga två underbara sånger i kyrkan, en liiiiten tår rann, men inte mer! Kände mig nästan lite väl samlad faktiskt.. Men allt gick bra! ingen hulkning eller tårar som rann, men skulle det hända så är det inte hela världen! Herregud, det är ens bröllop! Jag gråter på andras, men jag gjorde det inte på mitt eget.. Lite synd kan tyckas så här i efterhand

  • Persianbride2009

    Då kanske det finns hopp för oss andra lipsillar också =)!!!


    Robina67 skrev 2009-02-20 16:28:47 följande:
    jag är hur blödig som helst, som grinar när jag ser nåt fint, eller någon annan grina eller läser en rörande artikel i tidningen.. Min största bävan inför bröllopet var just hur jag skulle klara mig utan att rå alltför rödsvullna ögon... Men, när jag gick in i kyrkan, såg min blivande o barn stå framme o vänta på mig, jag grät ingenting, inte på hela vigseln.. när jag hörde min kollega sjunga två underbara sånger i kyrkan, en liiiiten tår rann, men inte mer! Kände mig nästan lite väl samlad faktiskt.. Men allt gick bra! ingen hulkning eller tårar som rann, men skulle det hända så är det inte hela världen! Herregud, det är ens bröllop! Jag gråter på andras, men jag gjorde det inte på mitt eget.. Lite synd kan tyckas så här i efterhand
  • Lovecats

    Alltså...ni slår inte mig. Jag blev blöt i ögat av att läsa det här

  • Piggelinlover

    här e en till!!!
    Tårarna kommer för det mesta, till det mesta....
    jag kan tex börja gråta för att min sambo ska åka och jobba(jag vet att det är lite löjligt, men jag älskar honom så mkt så jag saknar honom hela tiden när jag inte är hos honom..)
    Blir även rörd varje morgon efter att han jobbat natt, då han skriver små söta meddelande när han kommer hem som jag läser innan jag går till mitt jobb..

Svar på tråden Hur klarar man av själva vigseln?