• konstigabaralillajag

Hur långt tillbaka gå ni?

Funderar på detta med vilka man ska bjuda. Som det ser ut nu är det nästan bara kompisar till min sambo som kommer bli bjudna. Jag är kompis med deras resp men så lade en gammal kompis till mig på facebook, vi var bästa vänner men glidit ifrån varandra pga olika anledningar. Jag funderar på om jag ska bjuda henne och hennes resp. Hon är för övrigt gammal klasskamrat till några av sambons vänner...

Hur långt tillbaka i era relationer går ni när ni bjuder??

• Svar på tråden Hur långt tillbaka gå ni?
  • didis

Vi bjuder bara folk vi umgås med + släkten. Då blir vi 100 pers och det är max i lokalen.

Annars är det ett bra tillfälle att återuppta kontakten med folk och visa att de fortfarande är betydelsefulla. Så varför inte bjuda henne?

• MV85

Vi försöker att kapa så mycket det går, o bara bjuda dem som känns viktiga... O vi har ändå problem att komma ner under 3siffrigt...

• live4love

Hej Konstigabaralillajag! Min syster som gift sig tycker det känns väldigt konstigt att titta tillbaka på de hon bjöd... Men samtidigt inser hon att det var människor som hon umgicks med då. Jag har frågat henne och hon säger att man ska gå på magkänsla. Man kan dela in gäster i 3 olika kategorier: De man måste bjuda (släkt osv), de man bör bjuda (t.ex. de du själv varit på bröllop hos) och de man vill bjuda (för att det är människor som man tycker om att umgås med/festa med). Så gå på magkänslan! Jag är precis färdig med mina inbjudningar och vi har en hemsida där man anmäler sig - himla smidigt tycker jag! www.carolinochadam.se

• Lovecats

Föräldrar, mor/farföräldrar, föräldrars syskon med respektive, vänner som gör oss glada och vänner som vi bjuder tillbaka.

• konstigabaralillajag

Tack för era svar. Vår fest är liten, ca 25 personer med släkt och vänner och det ger oss lite utrymme att bjuda gamla vänner som stått oss nära... Jag får gå på magkänslan som live4love skrev...

• syllan

För att komma ner till ca 100 gäster har vi fått hålla oss till kompisar vi umgås med, har väldigt stor bekantskapskrets... men har man inte det så tycker jag verkligen man kan bjuda gamla kopisar som man saknar. hade vi haft plats för fler så hade jag gärna bjudit gamla kompisar som man inte sett på länge...

• T3ZZ

Ville egentligen bara ha för närmaste, men blev tvugna att bjuda till sysslingar och halv kusiner.

• Eran

Släkt & de allra närmaste. det slutar iaf på 120 pers.

• Hemlig2009

Vi bjuder bara familjen, de vänner vi faktiskt umgås med (oavsett om det är gamla vänner eller "nya") samt utvald släkt. Detta blir 50 personer.

Sysslingar skulle jag aldrig bjuda, bjuder bara in 2 av alla mina kusiner till och med.

Svar på tråden Hur långt tillbaka gå ni?