• konstigabaralillajag

Vilket format hade Ni på inbjudan??

Vilket format var era inbjudningskort i?

• Svar på tråden Vilket format hade Ni på inbjudan??
  • Thecla

10,5 x 10,5 cm. Var knepigt att hitta passande kuvert till det formatet, men hittade så småningom (på IKEA!).

• Hemlig2009

Vanliga kvadratiska, dvs ca 15,5x15,5 cm.

• bröllop080719

Vi hade dubbla A6 kort

• Adagio

MV85, var har du hittat de där "dubbeldubbla" A6-korten?

• MV85
    Adagio skrev 2009-02-19 23:54:27 följande:
    MV85, var har du hittat de där "dubbeldubbla" A6-korten?
    Bokia De har dock "hål" på framsidan.. vilket passar mig utmärkt då jag sätter ett annat, färgat papper innanför o klistrar fast... för att få in båda våra temafärger...
    Finns några olika former på "hålen" o finns i olika färger.
  • GabriellaochTomas

Vi har kvadratiska 12,5x12,5 cm. Köpte kort och kuvert på outlet i Höganäs, 3,45 kr per kort.

• Dalarna79

vi har a4vikta på längden så de är långsmala våra inbjudningar men trixit o hitta kuvert till de..

• Heloise

Vi hade kvadratiska 15.5 x 15.5; köpte cellofanpåsar och anv som kuvert.

• Villemoa

Vi har A5, alltså ett A4 delat i två. Det kortet är i koksgrått, själva inbjudan står på ett pistagegrönt papper som är ditsatt med dubbelhäftande tejp. Är nästan lika stort som A5-delen. Bild finns i mitt galleri.

• Tindragull

15x15 cm. Köpte 30x30 papper så jag fick ut två kort på varje papper. Bild finns i mitt galleri

• MissDoe

15x15cm. Beställde kort och kuvert på "vårt lokala" tryckeri.. blev billigare än att köpa papper och klippa själv.

• emw

ca 10*20 alltså i samma storlek som en räkning. Kortet är dubbelvikt (veck på kortsida), utvikt är alltså storleken ca 10*40.

• MulleNuh

haha vilken rolig jämförelse! Som en räkning!

emw skrev 2009-04-16 08:49:03 följande:
    ca 10*20 alltså i samma storlek som en räkning. Kortet är dubbelvikt (veck på kortsida), utvikt är alltså storleken ca 10*40.
Svar på tråden Vilket format hade Ni på inbjudan??