• Joji

Inbjudningar ej kommit fram...

Fy fasen! Vi la på våra 47 inbjudningar förra torsdagen - har under de senaste dagarna fått veta att minst 8 inte kommit fram ännu! Bland annat har inte m2b´s mamma, pappa eller bröder fått, inte min bror, inte tre vänner...

Ringde Posten, som sa att de inte visste vad som hänt. De hade inget inrapporterat. Vi skulle avvakta tills imorgon innan vi gör en reklamation, men det förändrar ju inget för de kan inte hitta korten ändå om de är borta sa hon.

Detta känns jobbigt utifrån flera perspektiv. Dels att vi inte riktigt vet vilka som fått och inte. Dels att det är supertrist att ringa runt till folk och fråga om de fått en inbjdudan - de skulle ju komma som en kul överaskning i brevlådan! Dels att vi suttit många många timmar och pysslat med våra kort. Dels att de inte var så billiga att göra. Ska vi göra om massa då eller?

Ska åka till vårt Postkontor nu och fråga vad som menas. Behövde få skriva av mig här lite...

• Svar på tråden Inbjudningar ej kommit fram...
  • MuffinsTönt

Det kan vara flera orsaker. Tex adresslappen har ramlats ur. Kan va maskin som slet bort det. Det kan hända att brevet slet sönder. Eller så har det kommit på villovägar. Var det jättelängesen?

• stinch
    Pippuri skrev 2009-02-18 22:43:07 följande:
    TS, fasen vad trist! Hoppas de kommer tillrätta...Får jag passa på att låna tråden och fråga en sak? Vad händer om man skulle ha glömt frimärke på ett brev? Och inte har avsändare. Tror nämlikgen att jag lyckats med det. Klantigt, jag vet...
    Antingen hamnar det i Kiruna, eller så får mottagaren betala för att lösa ut det...portokostnaden plus en administrativ avgift.
  • Joji
    MuffinsTönt skrev 2009-02-18 23:03:17 följande:
    Det kan vara flera orsaker. Tex adresslappen har ramlats ur. Kan va maskin som slet bort det. Det kan hända att brevet slet sönder. Eller så har det kommit på villovägar. Var det jättelängesen?
    Vi la på dem i torsdags förra veckan.

Adresslapparna sitter garanterat kvar om inte nån maskin slitit av dem då!

Men att något hänt med vissa, medans vissa kom fram är ju så mysko! Och när det typ aldrig händer annars? Så ska det hända NU?
  • Soon and very soon

vart ju loite orolig nu, då jag inte kollade portot alls o inte skrivit avsändare heller...
    hoppas de har kommit fram nu ialla fall!

• Joji

Vi håller på med diskret detektivarbete...

Vet ännu så länge 4 som inte kommit fram, har inte hört med alla ännu.

Lite bättre än väntat ännu så länge alltså, men ändå störande: när man väl lagt på dem och allt ska vara rätt, så räknar man ju med att alla ska komma fram utan problem!

• Sååå lurade

En av våra inbjudningar kom inte fram förren 2 veckor senare, varför vet jag inte. men det löste sig... Men detta visst inte jag i förväg utan en av gästerna som kände igen brevet jobbar på posten och hon ringde och frågade om vi skickat ut inbjudningar sent för hon hade ett sånt kuvert att dela ut igen...
    Ge inte upp hoppet.

• MuffinsTönt

ibland kan brevet hamna i fel låda o blir iväg skickad åt fel håll. Då tar det extra lång tid innan dem kommer tillrätta.

• Julia78

har läst om en man som jobbade på posten som stal brev som såg ut att innehålla pengar och liknande. De har ju fått fast honom men det kan ju finnas fler??

• Joji

Tack för peppningen, vad gulliga ni är! På torsdag är det ju 2 veckor sedan vi la på dem, men vi fortsätter hoppas att de ska infinna sig ett litet tag till... Sedan får vi anmäla dem som saknade...

• Joji
    Julia78 skrev 2009-02-23 12:26:07 följande:
    har läst om en man som jobbade på posten som stal brev som såg ut att innehålla pengar och liknande. De har ju fått fast honom men det kan ju finnas fler??
    Oj då... Bara han inte dyker upp på bröllopet så!
  • MuffinsTönt

har du ringt till kiruna lr nåt ställe? Då kan dem säga om adresslappen var fast eller inte.:D

• isop

Vi postade våra inbjudningar i tisdags och i varje fall en av dem kom inte fram förrän idag. Så det är tydligen inte helt ovanligt med förseningar...

Svar på tråden Inbjudningar ej kommit fram...