• Mlis

Inbjudningskort

Ska göra mina egna inbjudningskort. Är nu på jakt efter helt vanliga enkla vita vikta kort som inte kostar skjortan. Behöver tips på bra sidor på nätet. På Panduro kostar de 5 kr/styck och det blir ju rätt mycket när man ska skicka till många.

• Svar på tråden Inbjudningskort
  • Hemlig2009

Det jag har hittat så ligger de flesta färdiga runt 5-6 kr/st. Du kan ju köpa papper och vika själv så blir det billigare.

Pysselbutiken i stan skär till kvadratiska kort av såna 30,5x30,5 papper, de finns ju i en massa färger. Tar en billig peng för det och papprena kostar runt 5 kr och du får ut två kort på varje, halva priset alltså.

• Bulle22

Gå till närmaste pappershandel och köp vit A4 kartong (180-300g beroende på hur styva kort du vill ha) och dela på mitten och vik korten själv. Ett tiopack brukar ligga runt 25 kr vilket innebär att du får en kostnad på ca 1,25 kr/st :)

• DanKat

Jag tycker som Hemlig2009: köp 30,5cm kvadratiska papper (med lite struktur, det är snyggt!) och dela på hälften

• allehanda

Har du inte någon du känner som jobbar på någon form av kontor?Jag har knappt sett en kopieringsmaskin utan att det står en pappersskärare sidan om.Köp det papper du vill och skär/få någon att göra det.

• Hemlig2009

Jag har dessutom köpt en egen liten papperskärare, så himla smidigt till alla papper som behövs till alla trycksaker.

Svar på tråden Inbjudningskort