• MDB

Inbjudan i kartong, hjälp!

Hej, en bekant till mig hade fått en inbjudan till ett bröllop som var fin - själva inbjudningskortet låg i en platt kartong/låda/ask, en sån i vanlig lite glansig papp. Som en presentbox fast denna var nog till för just papper/kort för den var väldigt låg, max 1 cm hög. Är det någon som har sett en sådan platt ask? Har kollat med Panduro men de verkar inte ha.

de hade skrivit adressen och satt frimärken på lockets utsida bara, så det var som ett kuvert liksom. Inuti låg inbjudan, ett infokort och lite hjärtformad confetti, väldigt fint!

• Svar på tråden Inbjudan i kartong, hjälp!
  • Susanna och Fredrik

Hmm...har sett detta på nätet...ska leta lite så återkommer jag

• MDB

tack ska du ha,den asken såg jag faktiskt (precis efter jag postat mitt eget inlägg...) men det var en enklare ask än så jag sett och letar efter. Den var en helt vanlig vit liksom. Dessa på Festingen är rätt format och så, men dels är det inte de färgerna jag söker och sen tänkte jag att om dessa kostar 10 kr styck borde en enklare vara billigare (dessa var ju med färdiga band runt och så).Jag tänkte försöka att inte lägga alltför mycket på inbjudningarna..

det känns som sådana jag söker borde finnas i en vanlig pappersaffär, men har inte sett det. Någon annan?

• haennish

Jag letar också efter askar till våra inbjudningar och har googlat runt lite. På www.fortbox.se/Valkommen.asp har dom ganska många olika askar och man verkar kunna bestämma färg etc... Har dock ingen aning om vad det kostar.

• MDB

fina askar där, men de verkar ju vara mer en grossistförsäljning till smyckebutiker..

• MDB

jag kan meddela om ngn annan är intresserad, att jag faktiskt hittade exakt de askarna jag hade sett från början, på Ljunggrens papper idag! men de kostade 40 kr styck, så blir inget för mig iaf... men om annan är sugen finns de där, jättefina!

• haennish

MDB: Åh va bra! Dit har jag redan planer på att åka och shoppa loss! :) Fanns de i många färger?

• MDB

nej bara vita. med reservation för att jag minns fel.. men jag tror bara vita. men de var jättefina.

Svar på tråden Inbjudan i kartong, hjälp!