• ALLIMA

Önska att gästerna bidrar till underhållningen på festen?

Vi önskar varken pengar eller saker till bröllopsdagen. Istället skulle vi önska att gästerna aktivt deltar i att bidra till att höja stämningen på festen. Tal, sånger, lekar, spex osv. Nån som önskat det och skrivit det i inbjudan? Hur skrev ni isåfall? Vi kommer inte ha nåt stort bröllop och många som inte känner varandra...oroas lite över hur festen ska bli en hit.

• Svar på tråden Önska att gästerna bidrar till underhållningen på festen?
  • Vid havet

Vi ska göra så också, på ett ungefär. Har inte bestämt exakt hur det ska formuleras, men vill att gästerna som bröllopspresent bidrar till en jätterolig fest och att de fotar massor.

Så jag ser fram emot om du får några fyndiga formuleringar

• ALLIMA

OK. Då är vi 2! Vi får hjälpas åt att "dra" in några bra tips då!

• Tooticki

På ett sätt kan jag tycka att det är en bra idé, samtidigt ska man komma ihåg att det sätter en enorm press på folk. Framförallt om många inte känner varandra så kan det bli svårt!

• Tooticki

Nu var jag för snabb på knappen...

Skulle skriva det också att då kanske ni som brudpar/er toastmaster el liknande får gå först och göra något för att bryta isen och sänka kraven lite.

• ALLIMA

jovisst. Måste ju formulera så det inte känns som ett tvång!

• MarianneL

Tänk på att ha en som drar lite i trådarna i sånna fall: en toastmaster/madame, somalla helst ska "anmälla" sina spex till, så att det blir lite organiserat. En person som gärna känner en del av de inbjudna gästerna, så kan de se till att det inte blir 2 av samma lek o kolla så det inte blir något som många inte skulle kunna vara med på.

• Vid havet

Vi ska ha en toastmaster, och vill mest att folk kommer "med glatt humör" vilket kan kännas givet... Bästa presenten är att alla kommer och har kul helt enkelt. Inte nödvändigtvis att de sjunger och spexar.

• Hofsan

Tal och spex behöver du nog inte oroa dig över att det uteblir.
    Hos oss hade folk anmält sig för att göra en massa roliga saker till vår toastmaster och det var de som jag absolut inte trodde skulle hitta på något.
    Sånger och lekar kan ni ju själva hitta på.
    Tex så hade vi skrivit vars ett uppdrag i festhäftet som gästerna skulle göra under kvällens lopp. Jättekul grej som alltid uppskattas oavsett vad det är för fest.

• Ore

Vi skrev bara i infobladet att de som ville bidra till underhållningen på kvällen kunde kontakta toastmastrarna, och så kontaktuppgifter. Toastmastrarna och vi var överens om att om inte folk bidrog till underhållningen frivilligt så var det de som fick fixa detta. Antingen själva eller medelst vissa hot få andra att hitta på något... Nä, skämt åsido. Folk hittade på skojigheter helt frivilligt (tror jag i alla fall)

• Corona

Vi tänker skicka en liten lapp med inbjudningarna, text något i stil med "Vill du hålla tal, har du förslag till sånghäftet eller vill du på något annat sätt bidra till att göra vår bröllopsfest till ett oförglömligt minne? Kontakta vår toastmaster i samband med att du o.s.a:.r".

Svar på tråden Önska att gästerna bidrar till underhållningen på festen?