Barn på bröllop!
Hur kan man på ett fint sätt skriva på inbjudan att man vill fira bröllopsfesten utan barn? Hur har ni andra skrivit som vill ha det på samma sätt?
Hur kan man på ett fint sätt skriva på inbjudan att man vill fira bröllopsfesten utan barn? Hur har ni andra skrivit som vill ha det på samma sätt?
jag har ofta sett:
Till vigseln är givetvis alla välkomna men kvällen vill vi spendera med våra vuxna vänner.
Vi lindade inte in det utan skrev rakt på sak på vår hemsida att vi ville ha en barnfri fest men ammande barn var välkomna.
Vi har kort och gott skrivit att vi tycker jättemycket om deras barn men att vi den kvällen vill umgås med våra vuxna vänner. Behöver man amma får man naturligtvis följa med mamma. Endast familjens barn är inbjudna.
Vi har för trevlighetens skull informerat alla barnfamiljer om vår åldersgräns 15 år, de verkar tycka att det är skönt att få gå på fest själva.
Barnfritt
vi har välkommnat och till och med uppmuntrat all att ta med barn, för att vi vill ha det så. men många har ändå valt att inte ta med barnen just för att det är rätt skönt att få vara själv ibland,. så jag tror inte att någon (inte så många iaf*L*) tar det på fel sätt.
Vänligen respektera vår önskan om en barnfri bröllopsfest
skriver vi
Hur gör man om ens egna barn (2 st) ska vara där men man inte vill bjuda alla andras barn?
Vi har skrivit som så många andra. " I kyrkan ser vi gärna hela er härliga familj, men på festen vill vi bara umgås med våra vuxna vänner. Undantag om du ammar ditt barn"
Tyckte vi lät bra:)
Ja det borde funka. Oroar mig mest för att folk ska tycka att våra barn minsann får vara med på fest när deras egna inte får det (förutom de ammandes)
Ingenting! Skulle våra vara med hade jag inte skrivit nåt speciellt om det.
Det är ju inte så konstigt om inte brudparet kan ordna barnvakt -i de flesta fall är alla nära (läs barnvakter!)med på festen.
Sedan är det inte så konstigt om era barn är med, de är ju er familj och kanske resten av familj och släkt är med, varför då inte egna barnen;) När det gäller vänner bjuder man ju dem, inte deras familjer.
Om vi tog med våra tror jag inte folk hade ifrågasatt att våra fick vara med men inte deras. Hoppas jag!