• ALLIMA

Bröllopsresa till New York eller London?

Nån av er som ska på bröllopsresa till New York eller London? Är lite nyfiken på hur länge ni stannar borta, vilken årstid ni reser, romantiska hotell och aktiviteter samt annat som kan vara intressant. Vi har funderingar på nåt av dom resmålen under vårvintertid. Kul att få höra!

• Svar på tråden Bröllopsresa till New York eller London?
  • Tigrinum

Jag och min pojkvän var I NY i tio dagar över jul - inte på bröllopsresa, men kärlekssemester. Det är en underbar underbar underbar stad, som jag längtar tillbaka till. Vi bodde på ett mysigt, ganska billigt och jäkligt udda, men kanske inte helt romantiskt, hotell i hörnet mellan Lexington Av och 23rd street - dvs rätt så centralt. 10 dagar var en ganska lagom lång semester, då hann vi med att se nästan hela Manhattan, besöka Ellis Island och en dag i Brooklyn - utan att känna oss stressade.

Det absolut bästa med NY är att alla är så himla trevliga, och att det går att ta dagen precis som den kommer och göra det man känner för. Det finns massor att göra och massor att se, men att bara vara där och vara en del av det som måste vara världens häftigaste och härligaste stad var en stor del avgrejen för mig.

• ALLIMA

Ok. Det låter bra det! Får dock för mig att London kanske är lite mer romantiskt...gamla stadsdelar, slott osv. Fler tips tack!

• MrsCoverdale

NYC är klockrent för smekmånaden. I USA är "honey moon" något större på något vis än vad det är här!
    Mina vänner fick jättebra bord på resturanger osv när de nämnde att det var på smekmånad. Kan vara kul att få det där lilla extra.

Ett annat tips är att kolla hotell i New Jersey! Hittar man ett nära tunnelbanan tar det bara 10-20min att ta sig in till Manhattan men priserna är betydligt bättre!

• MrsWindh

Välj New York! Det är en fantastisk upplevelse och där finns allt att göra. Åk hästochvagn i central park, gå på jazzclub, och SHOPPA! Jag tycker inte direkt att det är så romantiskt stad, men som sagt det finns att göra och det är en helt otrolig upplevelse att komma dit.

Btw det finns ju restaurangen www.rainbowroom.com/ där alla par i amerikanska kärleks filmer förlovar sig..
    Lite romantik.

• sasso

Åk till New York!!!!!!!
    Firade min 25-årsdag i den staden - helt fantastiskt!!!

• Humlan66

ÅK TILL NY säger jag med. Jag va där i maj förra året och jag ABSOLUT tillbaka

• br2be

Jag och min sambo funderar också på NY. Vad får man absolut inte missa när man är där?

• Miss Moneypenny

Vi gjorde en helikoptertur på min sambos 30-årsdag. Helt fantastiskt att se Manhattan från luften. Det rekommenderar jag verkligen. Vi gjorde också en middagskryssning som var underbar. En båt med fönster från golv till tak som rundade hela ön så att man fick sightseeing "by night" från vattnet. Jättegod mat och liveband. Den åkte också runt frihetsgudinnan så att man fick se den upplyst på kvällstid.

• ALLIMA

Miss Moneypenny : Kan du ge oss namnen på restaurangen samt båten och gärna tips på var man kan kontakta dom för bokning! Var bodde ni? Låter härligt!

• Miss Moneypenny

Vi bodde vid FN-huset på ett hotell som hette Millenium Plaza, ett 4-stjärningt hotell som finns att boka på www.hotelreservation.se. Vi bodde på 42:a våningen så det var underbar utsikt. De uppgraderade oss till "honeymoon suite" helt gratis bara för att den var ledig!

Kommer inte ihåg vad båten hette men tror att vi goolade på "dinner cruises" eller nåt. Båten gick från Chelsea piers i alla fall. Vi tog ett paket med båtresa 3 timmar (fönsterplats), 3-rättersmiddag och obegränsat med dricka till. Kyparen var jättetrevlig och kom och fyllde på med vin och champagne hela tiden och avec till kaffeet. Hmmmm, det blev lite mycket för mig :) Men det var trevligt! Tror det kostade typ 700 kr per person. Ska kolla med min sambo om han minns vad de hette. Annars sök på "dinner cruise" och chelsea piers så borde du hitta nåt.

• NY09

Miss Moneypenny!

Är väldigt intresserad av den där helikopterturen du berättade om. Vi ska gifta oss i New York till sommaren och det verkar vara en kul grej att göra. Det där med dinner cruises ska jag kolla up det med

• Miss Moneypenny
    NY09 skrev 2009-02-17 09:45:51 följande:
    Miss Moneypenny!Är väldigt intresserad av den där helikopterturen du berättade om. Vi ska gifta oss i New York till sommaren och det verkar vara en kul grej att göra. Det där med dinner cruises ska jag kolla up det med
    Ja, min sambo var helt lyrisk över helikopterturen. Han älskar att flyga i alla former så det var en väldigt rolig 30-årspresent att ge honom. De allra finaste bilderna vi tog av NY var under helikopterturen, men vi hade också väldig tur med vädret då. Tänk på att det är rätt dyrt, typ 800-1500 kr per person, och de tar betalt för hur länge man vill vara uppe. Man hinner faktiskt se mer än man tror på kort tid. Vi var uppe i 12 minuter och det räckte verkligen. Åkte över hela Manhattan och rundade Frihetsgudinnan.

Jag vet att jag har biljetterna kvar hemma bland våra foton nånstans så jag ska kolla vad de hette när jag kommer hem.
  • MilosMamma

Vi vill med åka till NYC... Åh det är dit våran bröllopsresa ska gå, men pengarna är nåra.
    Så vi önskar oss presentkort så hoppas vi att vi kommer iväg dit, för dit ska vi.

• altervattnet

Har varit i NY 3 gånger och älskar den staden!!!!
    Där finns allt!

• andbeyond

Vi ska också till NY! 7 dagar sista veckan i Augusti, längtar!

Dinner Cruise kan man även hitta på Viator.com samt en massa andra roliga utflykter som vi har bokat in oss på :) Så kolla där.

Svar på tråden Bröllopsresa till New York eller London?