• Magglo

Blommor till kritvit klänning?

Nu behöver jag verkligen er hjälp med brudbuketten! Jag ska ha en kritvit klänning som är ganska utsmyckad och vi gifter oss i mitten på maj. Jag vill inte ha rosa blommor. Jag har knappt någon aning alls vad jag vill ha, bara att den ska vara ganska enkel men ändå lite udda. Röda rosor känns klassisk men kanske inte så vårigt, eller vad säger ni? Vita rosor ser så väldigt gula ut till min vita klänning? Finns det någon som har några bra förslag. Buketten får nog inte vara liten heller eftersom jag är nästan 180 lång och klänningen ganska vid. Usch, buketten känns bara jobbig just nu!

• Svar på tråden Blommor till kritvit klänning?
  • Magglo

MV85: Den floristen kommer jag tveklöst inte besöka igen. Problemet är att vi gifter oss på annan ort och vi är inte i staden där vi ska gifta oss så ofta. Det är kanske lite väl fräckt att gå in i en blomsteraffär här i stan och låta dem komma på hur buketten ska se ut och sen beställa den på annat ställe....

Vid havet: Jag har letat jättemycket på nätet men inte direkt fastnat för något. Jag har fått för mig att det måste passa till allt, mina tärnor har inte valt färg på sina klänningar än och vi har inget direkt färgtema, utan har "vår" som tema. Alla har så fina buketter som ser så typiskt ut för just den bruden, men jag hittar inget sånt klockrent för mig.

• Magglo

Kickis: Jättevackert, men jag vill ha en lite enklare och stilrenare bukett med tanke på att min klänning är väldigt utsmyckad. Tack för förslagt!

• Kickis

Låter klokt! Blir lätt för mycket annars. Lycka till!

• GiJa

Rent spontant tänker jag på spröda vårblommor (ranunkler, pioner)kanske blandat med nejlikori spröda färger och gröna blad...se länkarna.

1.bp.blogspot.com/_zbbHWlUwet4/SLOwhYc2HQI/AAAAAAAAAxw/wJp8Al_NyD4/S220/brudbukett.jpg

www.olles.nu/brudbuketter/5.jpg

www.gamman.se/images/Blom/Blom_LisaoMichael01.jpg

www.brollopstorget.se/hem/paeonia/gallery/phpkuipwq.jpg

1.bp.blogspot.com/_HT8G71v5PYw/SKHizarweuI/AAAAAAAAAVw/nOaRfErpvVs/s1600-h/IMG_2695.jpg

• GiJa

Var kanske inte så lyckat med mina förslag, ser nu i din text att du inte vill ha rosa blommor...hoppsan!

• Magglo

GiJa: Tack för dina förslag. Blomman på sista bilden, de stora bollarna , är det pion? De finns väl i flera olika färger? Buketterna du visade var verkligen krispigt härliga!

• GiJa

Ja, det är pioner. Ska försöka få ngt liknande till min bukett, gifter mig den 31 mars men det är ett enkelt bröllop i Köpenhamns rådhus och dagen efter åker vi på bröllopsresa så utifrån de omständigheterna satsar jag på det lilla och enkla. Pioner finns i olika färger men jag vet inte hur det är utifrån säsongen, googla på pioner så får du en uppfattning. Här kommer nga länkar, själv googlade jag på brudbuketter med pion, ranunkel ocn nejlikor (brudbukett och respektvie blomsort...om det går att förstå vad jag menar) igår och fann en massa fina bilder. Lycka till!

images.google.co.uk/images&q=pioner&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

images.google.co.uk/images&q=ranunkler&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

images.google.co.uk/images&q=pioner%20brudbukett&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

images.google.co.uk/images&q=ranunkler%20brudbukett&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

• purjopillan

gå in och kolla på bernzonsblommor.se De har ett jättestort galleri med ca 1500 olika brudbuketter. där kanske du kan få en idé. Gör som jag, när du hittar en som du tycker om så ta med bilden till floristen som du tänkt och kolla om den är genomförbar när du ska gifta dig (sänongsblommor menar jag...)eller om det är så att du tycker om en modell men om det går att göra den i andra färger.

lime är väll ganska snyggt till kritvitt

• purjopillan

orkideer finns ju i många färger...

• persfru

Jag har sett en jättefin blomma i tidningen calligraphen. Den ser ut som en orkid´e el nåt. vit lite rosa lite gul och med bruna stänk/streck. Låter kanske skumt men den är jättefin. Kan tänka mig att den gör sig bra i en brudbucket ensam eller tillsammans med andra blommor.

• passionsblomman

Byt florist! du behöver träffa en som du känner att du komunicerar med! Jag vågar garantera att det finns fler och vackrare blommor, stilar och möjligheter än vad du ens ska försöka hålla på att försöka tänka ut själv!

Håll dig också till att du vill ha en viss känsla och att den här buketten ska smycka DIG, och vara vårig.
    Blandar du inn för många saker som den ska passa med, blir det tillsluthopplöst.
    Buketten är ditt smycke och vilken klänning du har och hur du själv ser ut, m längd och så, är viktigast.

Blommorna är inte ett problem över huvudtaget. Det som behöver hända nu, är att du ska hitta någon som du känner förtroende för. Så du kan slappna av. Boka en ordentlig konsultation!

Svar på tråden Blommor till kritvit klänning?